واکنش وزیر علوم به احتمال رانت در بورس صنعت/ مجبوریم به صنایع اعتماد کنیم

وزیر علوم در واکنش به احتمال رانت در بورس صنعت گفت: مصاحبه داوطلبان با صنایع است و مجبوریم در این مورد به صنایع اعتماد کنیم.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره احتمال ایجاد رانت در بورس صنعت اظهار کرد: وزارت علوم در بورس صنعت دخالت ندارد. مثلا برای بورس رشته مهندسی صنایع ۵۰ نفر ظرفیت اعلام می‌شود. سه برابر ظرفیت داوطلب از بین رتبه‌های زیر ۳ هزار که این کد رشته محل دارای بورسیه را انتخاب کنند، برای مصاحبه به صنعت دعوت می‌شوند.

وی افزود: البته اگر داوطلب پیش از رشته دارای بورسیه، رشته دیگری انتخاب کرده باشد و پذیرفته شود، دیگر به مصاحبه دعوت نمی‌شود. به ترتیب اولویت به مصاحبه دعوت می‌شوند.

زلفی گل خاطرنشان کرد: وزارت علوم دخالتی در پذیرش بورسیه صنعت ندارد. نمی‌توان وسواس به خرج داد که افراد مصاحبه‌کننده به ناحق به کسی نمره می‌دهند یا نه. این احتمال در دانشگاه هم وجود دارد که یک استاد نمره کم یا زیاد به دانشجو بدهد. مجبوریم اعتماد کنیم.

رانت در بورس صنعت به صنایع آسیب می‌زند

وزیر علوم با بیان این که رانت خاصی در بورسیه وجود ندارد، گفت: وزارت علوم نمی‌تواند نظارت داشته باشد. چون بورس از سوی صنعت انجام می‌شود. ما خوشحال هستیم که رتبه‌های زیر ۳ هزار تضمین اشتغال دارند. اگر صنعت با رانت، داوطلب ضعیف‌تر را بورسیه کند، خود آن صنعت ضرر می‌کند. در برخی موارد مانند بورسیه صنعت مجبوریم اعتماد کنیم و گرنه باید برای هر فرد، ناظر منصوب کنیم و برای ناظر هم ناظر استخدام کنیم.

گفتنی است، ایسکانیوز پیش‌تر در مصاحبه با کارشناسان به بررسی این موضوع پرداخته است. بورس صنعت زمینه سواستفاده را افزایش می‌دهد و بورس صنعت زمینه‌ساز رانت است از جمله مصاحبه‌های ایسکانیوز با کارشناسان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =