سند راهبردی حوزه‌های صنعت و بازرگانی گلستان تدوین شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان، از تدوین ۲ سند راهبردی حوزه‌های صنعت و بازرگانی در این استان خبر داد و گفت: در حوزه صنعت ۲۰ هدف و بازرگانی ۱۹ هدف مشخص شده تا میزان وضعیت و توسعه صنعت استان ارتقا داده شود.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از گلستان، درویشعلی حسن‌زاده روز پنجشنبه در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن اظهار کرد: گلستان برای حفظ بهتر محیط‌ زیست با مشکلاتی مواجه است و باید در توسعه صنعتی رویکرد حفظ محیط زیست را بیش از گذشته مورد توجه داده و آن را ارتقا دهیم.

وی بر سرمایه‌گذاری در توسعه فناوری و دانش بنیان تاکید کرد و افزود: با این ۲ حوزه می‌توان مسائل را حل کرده و عقب ماندگی را جبران کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت تهیه زمین و انرژی در تولید به ویژه در صنعت گلستان، باید به گونه‌ای حرکت کنیم که صنایع ایجاد شده ارزش افزوده حداکثری داشته باشد.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان هم گفت: سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی پنج استان شمالی و شرق کشور برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی باید مورد توجه جدی قرار بگیرد که یکی از راه‌های آن، جذب سرمایه‌گذاری جدید است.

رمضانعلی بهرامی خواستار سرمایه‌گذاری در جذب منابع مالی برای استقرار صنایع بزرگ تاثیرگذار در توسعه اقتصادی استان شد و افزود: اکنون در این استان هزار و ۲۰۰ واحد کوچک و پنج واحد تولیدی آن دولتی و نیمه دولتی هستند که بسیار ناچیز است.

خبرنگار: رضوان سادات حسینی مهر

انتهای خبر/

کد خبر: 1239376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =