بیش از ۲۵۰۰ تبعه غیرمجاز از قزوین به کشورشان بازگردانده شده‌اند

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: بازگرداندن اتباع بیگانه غیرمجاز با جدیت در کشور و همچنین در استان قزوین پیگیری می‌شود، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از آن‌ها از مبادی مربوطه به کشورشان انتقال یافته‌اند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین؛ سردار علی ابراهیمی در نشست مطبوعاتی که در ستاد فرماندهی انتظامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: گذرنامه زیارتی با مبلغ ۶۵ هزار تومان و تنها به مقصد عراق صادر خواهد شد، این گذرنامه از طریق نرم‌افزار پلیس من و یا مراجعه حضوری به مراکز پلیس به‌علاوه ۱۰، نهایتاً طی ۳ روز صادر می‌شود.

وی ادامه داد: در این ایام نیروی انتظامی استان قزوین ۷ هزار جلد گذرنامه زیارتی چاپ کرده و تحویل هموطنان عزیز داده که ۷۰ درصد آن از طریق سامانه پلیس من و ۳۰ درصد از طریق مراجعه حضوری انجام شده است، همچنین بیش از ۲ هزار گذرنامه زیارتی هم در حال چاپ است.

فرمانده انتظامی استان قزوین خاطرنشان کرد: در بحث تصادفات فوتی در حوزه پلیس راه و راهور، نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش و در حوزه تصادفات خسارتی ۲۲ درصد کاهش داشته‌ایم، از ابتدای سال جاری تاکنون ۱٠۷ نفر از شهروندان جان خود را در تصادفات از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: اصلاح جرائم راهنمایی و رانندگی از تیر ماه آغاز شده و از آن زمان تاکنون میزان تخلفات راهنمایی و رانندگی ۱۹ درصد کاهش یافته است. از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ هزار و ۸۲۷ جلد گواهینامه صادر شده است.

این مسئول تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۸۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده و یک هزار و ۱۰۷ نفر قاچاقچی و توزیع‌کننده مواد مخدر دستگیر شده‌اند. همچنین در این ایام ۷۰۰ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۲۵۲ نفر سارق در حوزه‌های مختلف و همچنین ۱۸۸ مالخر دستگیر شده‌اند.

ابراهیمی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۱۶ هزار و ۵۴۱ تماس تلفنی با ۱۱۰ انجام شده است، همچنین ۴ هزار و ۱۴۲ نفر از خدمات مراکز مشاوره بهره‌مند شده‌اند که ۷۶ درصد آن‌ها به صلح و سازش ختم شده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین خاطرنشان کرد: نسبت به سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی جرائم فضای مجازی را داشته‌ایم که ۹۶ درصد آن‌ها کشف شده است، فراوانی جمعیت مجرمین این حوزه ۱۳ تا ۲۲ سال است.

وی اظهار کرد: در حوزه پلیس امنیت اقتصادی از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۱۶ پرونده تشکیل شده است، در این رابطه ۵۰ خودروی شوتی توقیف شده و ۳۰۴ قاچاقچی دستگیر شده‌اند، ارزش ریالی کشفیات این حوزه ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است.

ابراهیمی تصریح کرد: بحث بازگرداندن اتباع بیگانه غیرمجاز با جدیت در کشور و همچنین در استان قزوین پیگیری می‌شود، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از آن‌ها از مبادی مربوطه به کشورشان انتقال یافته‌اند، همچنین جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز نیز به‌شدت پیگیری می‌شود.

فرمانده انتظامی استان قزوین در پایان یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ قتل در استان اتفاق افتاده که ۱۲ مورد از آن‌ها کشف شده و یک مورد نیز در حال پیگیری است، آمار قتل‌ها در سال گذشته ۱۱ مورد بوده است.

خبرنگار: نیلوفر معصومی

انتهای خبر/

کد خبر: 1239409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =