گزیده بیانات رهبری با موضوع حکومت‌های طاغوت در کتاب «مجسمه»

کتاب «مجسمه» بیانات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای درباره حکومت‌های پادشاهی ایران است و مانند راهنمایی تاریخ را برای علاقه‌مندان روشن می‌کند. 

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، کتاب «مجسمه» شب ظلمانی شاهنشاهی به قلم اصغر مددی به رشته تحریر درآمده و توسط انتشارات انقلاب اسلامی در ۲۷۰ صفحه راهی بازار نشر گردیده است. این کتاب گزیده بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با حکومت‌های طاغوت و تاثیر آنان بر جامعه است.

یکی از وجوه زندگی بشر در طول تاریخ، حیات اجتماعی و برقراری نظم و امنیت و اداره صحیح امور جامعه بوده است. همین امر او را به سوی تشکیل حکومت تشویق کرده است. بشر از ابتدای هبوط حضرت آدم (ع) گونه‌های مختلف ی را برای حکومت تجربه کرده است: حکومت‌های الهی، حکومت‌های پادشاهی، حکومت‌های دموکراتیک و ... اما آن‌چه که با نگاه به تاریخ به دست می‌آید، غلبه حکومت‌های پادشاهی در اقصا نقاط جهان است. هنوز هم در کشورهای مدعی تمدن این نظام دیده می‌شود. حکومت پادشاهی، حکومتی است که یک نفر تمام منابع کشور را در اختیار می‌گیرد و هرطور که بخواهد با جان و مال مردم رفتار می‌کند. شاه صاحب کشور است و همه مردم رعیت او. پس از انقلاب کبیر فرانسه بسیاری از حکومت‌های پادشاهی یا مجبور به پذیرش مجلس شورا شدند یا برای ظاهرسازی تن به مشروطه دادند. در تاریخ اسلام هم جز در دوره کوتاهی، حکومت به گونه پادشاهی اداره گردید.

مهم‌ترین دشمن تاج و تخت پادشاهان، آگاهی و دین‌داری حقیقی مردم بود. از این روی بود که همیشه با این دو عنصر دشمن بودند. این امر در دو سلسله پایانی شاهنشاهی ایران سلسله‌های منحوس و بی‌کفایت قاجاریه و پهلوی پررنگتر بود. این کتاب بیانات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای درباره حکومت‌های پادشاهی ایران است و مانند راهنمایی تاریخ را برای علاقه‌مندان روشن می‌کند.

همانطور که در قرآن و سنت معصومین (علیهم السلام) مشهود است هر مسلمان باید در مقابل حکومت طاغوت بایستد و از فرمانبرداری ظالم سر باز زند. ملت قهرمان و بیدار ایران نیز سرانجام توانست با وحدت کلمه و تکیه بر ایمان الهی نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را براندازند و اسلام را بر صندلی قدرت و حاکمیت بنشاند. این کتاب مروری است بر سلاطینی که منافع ملی و دینی کشور را به خاطر منافع شخصی و قبیله ای خود پایمال نمودند و کشور را در مقابل مستبدان جهانی خوار و زبون گردانیدند.

این کتاب که ویرایشی‌نو براساس کتاب شب ظلمانی شاهنشاهی است، از هفت فصل زیر تشکیل شده‌است که در هر فصل به بیان بخشی از دوران پهلوی و قاجاریه و مفاسد و جنایات آن‌ها می‌پردازند.

فصل اول- ولایت یا سلطنت

فصل دوم- میراث دربار

فصل سوم- قهوه‌ی قجری

فصل چهارم- دوران خزان

فصل پنجم- کلاه پهلوی

فصل ششم- فصل قیام

فصل هفتم- دشمنی ۲۲۰ ساله

گزیده بیانات رهبری در رابطه با حکومت‌های طاغوت در کتاب «مجسمه»

انتهای پیام/

کد خبر: 1239513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =