دولت نگاه مصرف‌کننده موجود به دانشگاه را اصلاح کند

رئیس دانشگاه خواجه‌نصیر گفت: دولت چهاردهم باید بداند که وزارت علوم مصرف کننده بودجه نیست بلکه وظیفه تربیت نیروی متخصص را برعهده دارد. تا زمانیکه این دیدگاه اصلاح نشود، نباید انتظار جهش علمی را در کشور داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، امیررضا شاهانی رئیس دانشگاه خواجه نصیر در دیدار با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار امروز ۲۰ مردادماه در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه خواجه نصیر دستاوردهای مهمی در حوزه های مختلف به دست آورده است.

وی ادامه داد: دانشگاه خواجه نصیر در حوزه پیشرانش لیزری یک قطب علمی در جهان محسوب می‌شود. این پیشرفت نیز با تلاش اساتید این دانشگاه به دست آمده است.

شاهانی درباره مطالبات خود از دولت چهاردهم به ویژه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: انقلاب هر جا به دانشگاه اعتماد کرده، پیشرفت مناسبی صورت گرفته است. به عنوان مثال دانشگاه‌ها در حوزه موشکی نوآوری و ایده پردازی مناسبی داشته اند و باعث بعد پیشرفت کشور در صنایع دفاعی شده است.

این مسئول بیان کرد: از سوی دیگر، هر جا به سراغ دانشگاه نیامده‌ایم، پیشرفت نکرده‌ایم و وابسته به خارج از کشور باقی مانده‌ایم. به عنوان مثال صنعت خوردو به سراغ دانشگاه نیامد و همین موضوع باعث عدم پیشرفت در این صنعت شد. البته منظورم قراردادهای سوری نیست، بلکه قراردادهای واقعی و جدی.

وی افزود: من از پزشکیان و کابینه دولت چهاردهم خواهش می‌کنم که مجموعه‌های آموزش عالی از جمله وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را یک مجموعه تولیدی و نه مصرفی در نظر بگیرند.

شاهانی تصریح کرد: آموزش و پرورش( نظام تعلیم و تربیت) و وزارتخانه‌های علوم و بهداشت مصرف کننده بودجه کشور نیستند، بلکه تولید این مجموعه نیروی انسانی متعهد و متخصص برای کشور است. تا زمانیکه این دیدگاه اصلاح نشود، نباید انتظار جهش علمی را در کشور داشته باشیم.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر بیان کرد: وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و معاونت علمی ریاست جمهوری باید با هم همکاری و هماهنگی کامل داشته باشند. معاونت علمی در دولت سیزدهم بیشتر به شرکت‌های دانش بنیان اهمیت داد و دانشگاه‌ها کمتر مورد توجه بودند.

وی گفت: معاونت علمی باید از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها استفاده کند. این موضوع هم در راستای تعامل این معاونت با دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =