راه‌اندازی مقطع دکتری تخصصی پرستاری در دانشگاه آزاد اصفهان

مقطع دکتری تخصصی رشته پرستاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) براساس موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه‌اندازی شده و آغاز به کار می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، با تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با ابلاغ معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با راه‌اندازی و آغازبه کار مقطع دکتری تخصصی رشته پرستاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) موافقت شد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با بیان این مطلب گفت: با مجوز معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطروحه در دویست و نود و سومین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی و با ابلاغ این موافقت از سوی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، مقطع دکتری تخصصی در رشته پرستاری دانشگاه آزاد اصفهان راه‌اندازی شد.

مسعود فیض‌بخش افزود: پس از انجام بازدیدها و بازرسی‌های مداوم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از امکانات، تجهیزات و ظرفیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) و تأیید این امکانات و ظرفیت‌ها، با راه‌اندازی و شروع به کار این رشته در دانشکده پرستاری و مامایی این واحد دانشگاهی موافقت شد.

وی بیان کرد: مجوز مذکور در حال حاضر برای پذیرش سه نفر و به مدت یک دوره به این واحد دانشگاهی اعطا شده است.

گفتنی است؛ دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان از سال ۱۳۷۱ در مقطع کارشناسی پرستاری و از سال ۱۳۷۲ در مقطع کاردانی رشته مامایی پس از تصویب شورای گسترش دانشگاه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به پذیرش دانشجو اقدام کرد.

دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان سال ۱۳۸۱ از سوی هیئت اعزامی شورای گسترش دانشگاه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد ارزیابی مجدد قرار گرفت و صلاحیت آن برای تربیت دانشجو مجدداً به تأیید رسید.

سال ۱۳۸۶ مجوز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناس مامایی و در مهرماه سال ۱۳۸۷ مجوز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد آموزش پرستاری در تمامی گرایش‌ها (سلامت جامعه، داخلی جراحی، روان پرستاری و پرستاری کودکان) و همچنین سال ۱۳۹۷ مجوز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی تکنولوژی اتاق عمل را توسط شورای گسترش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این دانشکده تعلق گرفت.

دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان که دارای مجهزترین اتاق عمل آموزشی در سطح استان اصفهان است، در سال ۱۴۰۲ مجوز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی پیوسته رشته فوریت‌های پزشکی پیش‌بیمارستانی را کسب کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =