آئین تکریم و معارفه مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد

آئین تکریم و معارفه مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با حضور رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مسئولین استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با حضورمحمد جواد فرهنگ رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مسئولین استان برگزار و ضمن قدردانی از زحمات چهارساله "وحید مرادی" مدیرکل پیشین حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، "علیرضا حسنی" به عنوان سرپرست اداره کل حراست این دانشگاه منصوب شد.

در بخشی از این مراسم، مشاور ریاست و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی تعامل و ارتباط با مجموعه درونی و بیرون دانشگاهی را از نکات مورد تاکید مجموعه بیان کرد و افزود: هماهنگی با مسئولان داخلی دانشگاه و استفاده از ظرفیت‌های مجموعه‌های تاثیرگذار بیرونی با حفظ استقلال، مورد تاکید مجموعه مدیریتی حراست دانشگاه آزاد اسلامی است و این مهم بایستی تحقق یابد.

وی با اشاره به این نکته که دستگاه‌های امنیتی تلاش می‌کنند فضای امنیتی را برای رشد و توسعه کشور و مردم فراهم کنند، ادامه داد: وقتی از امنیت صحبت می‌کنیم در واقع تلاش‌ها بایستی در جهت امنیت مردم و منافع ملی تعریف شود و بر این اساس، تلاش‌های مجموعه حراست دانشگاه نیز باید معطوف به ایجاد محیطی امن برای جامعه دانشگاهی شود.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بسیاری از اتفاقات مبتنی بر نا آگاهی و بی اطلاعی افراد از عواقب موضوعات اجتماعی است، تصریح کرد: آگاهی دادن، اطلاع‌رسانی و ارشاد یکی از اصول حراستی محسوب می‌شود که بایستی مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

جواد فرهنگ با بیان اینکه بشر ذاتا به‌دنبال جلب منفعت و دفع ضرر است ادامه داد: انسان هنگامی که آگاهی پیدا کند موضوعی به زیان او هست از آن امر اجتناب می‌کند و بر این اساس افزایش سطح آگاهی و دانش افراد از عواقب زیان‌بار برخی از اعمال یک بازدارندگی درونی و فردی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه تداخل تهدید و آسیب، امنیت یک مجموعه را به مخاطره می‌اندازد و محیط را ناامن می‌کند، افزود: موضوع مواجهه منطقی و علمی با تهدیدها و آسیب‌هایی که می‌تواند امنیت و محیط‌ آن‌ها را به مخاطره بیندازد به‌عنوان یکی از مولفه‌های امنیت، در محیط دانشگاه یکی از امتیازهایی است که در دانشگاه آزاد اسلامی قبل از بروز حوادث و بحران‌ها بمنظور آگاهی بخشی جامعه دانشگاهی برای آن چاره اندیشی می‌شود.

خبرنگار: رضا اسدزاده

انتهای خبر/

کد خبر: 1239674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =