عضو شورای شهر: بودن زاکانی در شهرداری به نفع تهران نیست

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران گفت: من به عنوان عضو منتقد آقای زاکانی، معقتد هستم که بودن آقای زاکانی در شهرداری تهران به نفع تهران نیست و اگر آقای زاکانی یک روز زودتر تغییر کند و تعویض شود، به نفع شهر تهران است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مهدی اقراریان، عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در خصوص حوادثی که اخیرا در ساختمان‌های مختلف شهرداری تهران رخ داده است (سقوط و فوت کارمند شهرداری در منطقه ۱۸ به چاه آسانسور و سقوط جرثقیل در ساختمان معاونت فی و عمرانی)، گفت: متاسفانه دو شب پیش، شاهد حادثه جدیدی در تهران بودیم و آن هم سقوط جرثقیل آتش نشانی بود که به واسطه آن، دو نفر از همکاران شهرداری مصدوم شده اند.

بیشتر بخوانید:

چمران: درباره برکناری زاکانی از شهرداری تهران تابع قانون هستیم

وی تاکید کرد: چرا اصلا جرثقیل متعلق به آتش نشانی تهران به ماموریتی که مبتنی بر حریق نبوده و صرفا برای کار عمرانی بوده در آنجا حضور داشت؟ در صورتی که می‌توانستند از سایر ظرفیت‌ها برای این کار استفاده کنند. ما منتظر پاسخ شهرداری تهران در این خصوص خواهیم ماند.

اقراریان با تاکید بر اینکه آموزش پرسنل در استفاده از این وسایل نیز بسیار قابل توجه است، گفت: اهتمام و توجه به آموزش در حین خدمت بسیار مهم است و در این مسیر، نگهداشت تجهیزات نیز امر قابل توجهی است.

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران همچنین افزود: در خصوص دو حادثه اخیر، قرار شده است گزارش رسمی به دست ما برسد و به نظر می‌رسد در این حوادث، شهرداری به تنهایی نمی‌تواند مرجع ارائه گزارش باشد و ما باید از بخش‌های تخصصی دیگر که بی طرف هستند استفاده کنیم.

وی در پاسخ به اینکه چقدر زمان می‌برد تا این گزارشات به اعضای شورای شهر تهران برسد، گفت: به هر حال شهرداری در ارائه گزارش به شورای شهر تهران تاخیر می‌کند. یکی از تذکرات ساده‌ای که من یک ماه پیش به شهرداری تهران داده بودم، هنوز پاسخی نگرفته است؛ در حالی که ارسال این گزارشات، کمتر از یک هفته زمان می‌برد، ولی چنین رویه‌ای در شهرداری برقرار است.

مهدی اقراریان در پاسخ به این سوال که چرا شورای شهر به موضوع تاخیر شهرداری تهران در ارائه پاسخ به اعضای شورا ورود نمی‌کند، گفت: دستگاه‌های اجرایی در حوزه پاسخگویی به دستگاه‌های نظارتی با چالش مواجه هستند و تلاش می‌کنند گزارش‌هایی که ارسال می‌کنند به نحوی تنظیم شود که از آن گزارش، امکان پیگیری مجدد وجود نداشته باشد. بخش دیگر به بروکراسی پیچیده شهرداری باز می‌گردد. همچنین ناتوانی معاونت برنامه ریزی و امور شوراها در برقراری ارتباط و اطلاع رسانی، هماهنگی بین حلقه‌های مختلف را ایجاد نکرده است. البته باید توجه داشت در موضوعات گوناگون، پاسخ‌ها ارائه شده است، ولی پاسخ ها، کفایت لازم را برای تذکر فرد سوال کننده ندارد و به موضوعاتی پرداخته می‌شود که فرد تذکر دهنده را قانع نمی‌کند.

او گفت: به هر حال آقای زاکانی در شورای شهر تهران منتقدان جدی دارد و همچنین موافقانی دارد که سرسختانه از او حمایت می‌کنند. آقای زاکانی، فقط شهردار یک گروه خاص است و آن گروه، از او حمایت می‌کنند و شاهد این نگاه بسته آقای زاکانی تا به امروز بوده ایم. در فضای شورا، نمایندگان به دسته‌های مختلفی از نظر آقای زاکانی تقسیم می‌شوند که بخشی حامیان او هستند که با روش‌های تعاملی با آن‌ها ارتباط می‌گیرند و بخشی منتقدان هستند که شهرداری در خصوص پاسخگویی به آنها، بسیار با احتیاط عمل می‌کند چراکه نگران است پاسخ‌ها باعث پیگیری‌های مجدد نشود و بعضا شاهد هستیم این پاسخ‌ها کفایت نمی‌کند.

اقراریان در ادامه تاکید کرد: ما ابزارهایمان برای برخورد با شهردار محدود به طرح سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص محدود می‌شود که این‌ها نیازمند تعداد منتقدان شهردار در شورا است. باید از مواقفان پرسید که چرا فکر می‌کنند حضور آقای زاکانی در شهرداری تهران، به نفع شهر است. من به عنوان عضو منتقد آقای زاکانی، معقتد هستم که بودن آقای زاکانی در شهرداری تهران به نفع تهران نیست و اگر آقای زاکانی یک روز زودتر تغییر کند و تعویض شود، به نفع شهر تهران است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =