آیین تجلیل از فعالان حوزه مهارت‌ شهرستان قائمشهر برگزار شد

آئین تجلیل از فعالان، مربیان مهارتی و مهارت‌آموزان به مناسبت هفته ملی مهارت با حضور مسئولان در شهرستان قائمشهر، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، صبح روز دوشنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۳، آئین تجلیل از پیشکسوتان، فعالان، مربیان و کارکنان حوزه مهارت و کارآفرینی با حضور جواد مولایی‌قرا، فرماندار، عمران عباسی کالی نماینده مردم حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی، سایر مدیران مهارت‌آموزی و مهارت‌آموزان این شهرستان، در راستای تشویق ماهران و کارآفرینان در سالن همایش‌های فرمانداری قائمشهر برگزار شد.

جواد مولایی قرا، فرماندار قائمشهر، در حاشیه این مراسم ضمن تبریک هفته ملی مهارت، گفت: قائمشهر از دیرباز در صنعت و مهارت زبانزد بوده است.

وی افزود: اجداد و بزرگان ما نشان دادند که این مهارت در خون ما ساری و جاری است و امیدواریم همه با هم و در کنار هم بتوانیم در این برهه، میراث گرانبها را حفظ و در جهت تقویت و ارتقای مهارت و دانش فرزندان شهرمان قدم برداریم.

میزبان مراسم بیان کرد: امروزه در دنیا، مهارت‌آموزی به عنوان یک استراتژی تلقی می‌شود زیرا مهارت‌آموزی، استراتژی و راهبرد اصلی توسعه پایدار و پیشرفت کشور است.

مولایی‌قرا در ادامه عنوان کرد: اگر امروز در کشور شاهد دانش آموخته‌ها و جوانان بیکار هستیم یقیناً حلقه مفقوده و پاشنه آشیل آن، عدم مهارت جمعیتی است.

وی یادآور شد: رویکرد بسیار خوبی در چند سال اخیر درباره مهارت‌آموزی و ارتقای دانش جوانان و فرزندان‌مان در کشور از طریق آموزش و پرورش، فنی و حرفه‌ای و دستگاه‌های مرتبط اتفاق افتاده که لازم است با جدیت و پشتکار بیشتری ادامه پیدا کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان با تاکید بر تکریم مهارت‌آفرینان اظهار کرد: در جلسات کارگاهی و اجرایی شهرستان از فعالان، پیشکسوتان، مربیان و کارکنان حوزه مهارتی، استفاده خواهیم کرد.

وی همچنین اعلام کرد: با توجه به برگزاری جلسات کمیته برنامه‌ریزی، این آمادگی وجود دارد تا برای تجهیز کارگاه‌ها، آموزشگاه‌ها، ارتقا، بروزگردانی و ایجاد رشته‌های جدید برای جوانان شهرستان، اعتبار لازم دیده شود.

گفتنی است که در پایان این مراسم، تعدادی از پیشکسوتان، مربیان، فراگیران و سرآمدان فعالیت‌های مهارتی توسط اداره فنی حرفه‌ای شهرستان قائمشهر با اهدای لوح سپاس و هدیه، تقدیر شدند.

خبرنگار: محمدرضا کوچکسرائی

انتهای پیام/

کد خبر: 1239766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =