رونمایی از ویراست جدید کتاب «از زلال ولایت»

ویراست جدید کتاب «از زلال ولایت» اثری از آیت‌الله علی صفایی حائری (عین صاد) در نشستی با عنوان «عاشورا از منظر عین صاد» در انتشارات کتاب جمکران رونمایی خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، کتاب «از زلال ولایت» در امتداد سنت اربعین‌نویسی که از سنت‌های گردآوری حدیث بین عالمان مسلمان است، شامل چهل حدیت از امام حسین علیه‌السلام است که به انتخاب و شرح استاد آیت‌الله علی صفایی حائری (عین صاد) اولین بار در سال ۱۳۷۶ در زمان حیات نویسنده از سوی «واحد پژوهش انتشارات کتاب جمکران» منتشر شد.

مرحوم علی صفایی حائری در میانۀ دهۀ هفتاد در آغاز سخنرانی‌هایش این ۴۰ حدیث را تبیین کرده بود، سپس به خواست دوستانش آن‌ها را با شرح بیشتری در این کتاب گرد آورد. مرحوم صفایی غرض خود را از این شرح بهرۀ بیشتر از انس و نزدیکی با روایات با هدف دستیابی به فقه و بصیرت دانسته است.

کتاب «از زلال ولایت» با همان عناوین انتخابی نویسنده و افزوده شدن مقدمه ایشان به تازگی از سوی انتشارات کتاب جمکران و با ظاهری جدید و در ۲۵۶ صفحه با قیمت ۱۵۵هزارتومان تجدید چاپ شده است.

ویراست جدید این اثر در نشستی با عنوان «عاشورا از منظر عین صاد» در انتشارات کتاب جمکران رونمایی خواهد شد. این مراسم چهارشنبه همین هفته مورخ ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ از ساعت ۱۷ با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدعباس لاجوردی، وصی مرحوم صفایی حائری و حجت الاسلام و المسلمین سیدمجید پورطباطبایی از شاگردان مرحوم صفایی حائری در شهر مقدس قم، خیابان شهیدان فاطمی، ساختمان انتشارات کتاب جمکران برگزار می‌شود.

رونمایی از ویراست جدید کتاب «از زلال ولایت»

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

آنچه آدمی را در صبح قدرت و نعمت گرفتار می‌کند، احساس خودسری و آزادی و فرصت زیاد و دست باز و نبود بازخواست است. اگر پروردگار مسلط، از تو دربرابر نعمت‌ها و رنج‌ها، پرورش و شکر و صبر را بخواهد و اگر در هر عمل تو و با هر فکر و نیت تو بهشت و جهنم آفریده شود، تو دل‌مشغول خواهی بود ه: «شغل من الجنه و النار امام».

آن‌کس که با هر حرکت و سکون او بهره‌ای یا خسارتی بار می‌آید، یله و رها نمی‌رود. ما بچه که بودیم بر تمامی درودیوار و کتاب و دفتر امضا می‌انداختیم و می‌خواستیم امضای زیباتری داشته باشیم و چقدر که تک خوردیم و توبیخ شدیم، ولی امروز که می‌فهمیم با هر امضای ما، مبالغی برعهده ما می‌آید یا با هر حرکت قلم ما، جانی و مال یگرفتار می‌شود یا گرفته می‌شود، حال دیگر درودیوار را آلوده نمی‌کنیم، که دل‌مشغولیم و گرفتار؛ چون خدایی داریم مسلط و آینده‌ای که با دست‌های ما ساخته یا سوخته می‌شود. فرصت هم زیاد نیست که بی‌خیال باشیم.

کد خبر: 1239771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =