همایش زن و مشارکت‌های اجتماعی در مازندران برگزار شد

دومین همایش زن و مشارکت‌های اجتماعی همزمان با روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی با حضور مهمانان کشوری در سالن هلال احمر شهرستان ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، روز دوشنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۳ دومین همایش زن و مشارکت‌های اجتماعی با حضور عالیه زمانی، نماینده مردم شریف ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان استانی و شهرستانی و حضور گسترده بانوان در سالن هلال احمر شهرستان ساری برگزار شد.

این همایش در حالی برگزار شد که قریب به ۵ سال از نخستین همایش زن و مشارکت‌های اجتماعی در استان مازندران می‌گذرد.

نخستین همایش زن و مشارکت‌های اجتماعی در سال ۱۳۹۸ برگزار شد که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و برقراری پروتکل‌های ویژه آن روزها، عملاً دستاوردی برای جامعه زنان به همراه نداشت.

عالیه زمانی، رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت مازندران طی سخنانی در دومین همایش زن و مشارکت‌های اجتماعی، از اهمیت و ضرورت بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های زنان برای تحقق توسعه همه‌جانبه، سخن گفت و افزود: پس از برگزاری نخستین همایش به دلیل تحمیل پروتکل‌های ناشی از بیماری همه‌گیر، نتوانستیم که اهداف و موضوعات همایش را آن‌چنان که شایسته بود دنبال کنیم اما با رفع موانع، اراده کردیم که اهداف و موضوعات را با جدیت دنبال کنیم.

زمانی به ضرورت حضور تشکل‌ها با اهداف مختلف و با رویکرد جامع‌تر و پویاتر اشاره و اضافه کرد: دولت‌مردان باید برنامه‌های جامع‌تری در حمایت از نقش زن و مشارکت اجتماعی در جامعه داشته باشند.

نماینده مردم مرکز استان در مجلس شورای اسلامی ضمن درخواست از تشکل‌ها در جهت تعیین اهداف و تلاش به سمت بهبود وضعیت خانواده، افزود: تشکل‌های مردم باید اهدافی را تعیین و تلاش کنند که همسو با اهداف کلی به سمت بهبود نهاد خانواده گام بردارند.

عالیه زمانی ضمن تشکر از مردم و خیرین، ادامه داد: در سال ۱۴۰۱، خیرین استان، بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال کمک مالی به این موضوع داشتند و در سال بعد از آن نیز مبلغ ۴۰ میلیارد ریال افزایش کمک‌ها را شاهد بودیم.

در ادامه مراسم نیز مهمانان هر کدام به صورت جداگانه طی سخنانی، اهمیت جایگاه و نقش زن ایرانی اسلامی در فعالیت‌های اجتماعی را تبیین کردند.

در خاتمه این همایش از افراد و تشکل‌های خیریه ویژه بانوان در حوزه سلامت، تجهیز و احداث، قدردانی شد.

خبرنگار: مهنا خرم‌روز

انتهای پیام/

کد خبر: 1239779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =