۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۷

کارشناس حوزه خاورمیانه در گفت‌وگو با ایسکانیوز:

شهید هنیه چهره‌ای شاخص در وحدت مذاهب اسلامی و متأثر از انقلاب اسلامی ایران

ناامید کردن آزادگان جهان از ام‌القرای جهان اسلام هدف اسرائیل از ترور شهید هنیه در ایران بود
شهید هنیه چهره‌ای شاخص در وحدت مذاهب اسلامی و متأثر از انقلاب اسلامی ایران

تحلیلگر و کارشناس حوزه خاورمیانه با اشاره به حنایات اخیر رژیم صهیونیستی و ترور فرماندهان جبهه مقاومت، گفت: اسماعیل هنیه یکی از چهره‌های نزدیک به جمهوری اسلامی با این وجود که از شخصیت‌های اهل سنت بود، به شدت متأثر از انقلاب اسلامی ایران و یکی از چهره های شاخص در حوزه وحدت مذاهب اسلامی بود که برای اتحاد جامعه مذاهب اسلامی و مبارزه با رژیم کودک‌کش تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، علی شجاعی‌راد تحلیلگر و کارشناس حوزه خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص اقدامات اخیر رژیم صهیونستی و به شهادت رساندن فرماندهان جبهه مقاومت، گفت: عملیات بزرگ طوفان الاقصی که در مهرماه سال گذشته اجرا شد نقطه عطف و مسئله مهمی در ترتیبات امنیتی منطقه غرب آسیا بود.

وی با بیان اینکه رژیم اسرائیل هیچ‌گاه تصور نمی‌کرد که روزی یک گروه کوچک از جبهه مقاومت فلسطین بتواند چنین عملیات بزرگی را انجام دهد، افزود: این اقدام شجاعانه مبارزان فلسطینی، ضربه مهلکی بر اعتبار امنیتی و نظامی رژیم صهیونسیتی تحمیل کرد.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه خاطرنشان کرد: آنچه که در این مدت گذشت درواقع ۳۰۰ روز جنایت، اقدامات وحشاینه ناقض حقوق بشر و نسل‌کشی بود که در این بین رژیم صهیونسیتی متوجه شد در میدان و نبرد جنگ نظامی هیچ موفقیتی به دست نیاورده و مردم مقاوم غزه بر برنامه‌های آنان خط بطلان کشیدند.

علی شجاعی‌راد با ابراز تاسف و ناراحتی از شهادت فرماندهان جبهه مقاومت در هفته‌های اخیر، اضافه کرد: اسماعیل هنیه به‌عنوان یکی از چهره‌های نزدیک به جمهوری اسلامی ایران با این وجود که از شخصیت‌های اهل سنت بود اما به شدت متأثر از انقلاب اسلامی ایران و یکی از چهره های شاخص در حوزه وحدت مذاهب اسلامی بود که با حضور مکرر در ایران، برای اتحاد جامعه مذاهب اسلامی و مبارزه با رژیم کودک‌کش اسرائیل تلاش کرد.

این تحلیلگر منطقه خاورمیانه با اشاره به اینکه شهید اسماعیل هنیه سال‌های آخر عمر خود را در کشور قطر زندگی کرد، گفت: با توجه به روابط نزدیک این شهید با جمهوری اسلامی ایران، صهیونسیت‌ها در تلاش بودند این اقدام مذبوحانه را در جایی انجام دهند که علاوه بر نا امن جلوه دادن آن کشور، امید آزادگان جهان و گروه‌های مقاومت اسلامی را از ام‌القرای جهان اسلام یعنی جمهوری اسلامی ایران ناامید کرده و از بین ببرند.

وی با بیان اینکه شهید اسماعیل هنیه نه در میدان جنگ و نبرد نظامی بلکه در نیمه شب و درحال عبادت در محل اقامت خود به شهادت رسید، تصریح کرد: این اقدام رژیم صهیونسیتی نشان از ناتوانی مبارزه در میدان نبرد است؛ و این رژیم جعلی از سر استیصال افرادی همچون شهید اسماعیل هنیه، شهید محسن فخری‌زاده و شهدای کنسولگری ایران در کشور سوریه را در جایی خارج از میدان مبارزه مورد هدف قرار می‌دهد و بزدلانه دست به ترور میزند.

شجاعی‌راد ادامه داد: این اقدامات کور رژیم غاصب صهیونیستی نتیجه عکس خواهد داشت و شاهد خواهیم بود که خون این برادر اهل سنت که در یک کشور شیعی به زمین ریخته شد، سمبل وحدت بین شیعه و سنی خواهد شد.

این کارشناس حوزه خاورمیانه با بیان اینکه پاسخ جمهوری اسلامی ایران به ترور شهید اسماعیل هنیه پاسخی بی‌سابقه خواهد بود، افزود: ترور شهید هنیه داری دو بُعد است؛ اول اینکه مهمان ما را که دارای جایگاه دیپلماتیک بود مورد ترور قرار دادند و بُعد دوم اینکه رژیم صهیونیستی، با این جسارت قصد توهین به ملت و امنیت ملی ایران و در تلاش برای نا امن نشان دادن کشورمان بود که با برگزاری تشییع میلیونی شهید هنیه در کمال امنیت این پیام به آن‌ها رسید که بااین اقدامات کور به جایی نمی‌رسند.

وی در خصوص نحوه اجرای عملیات انتقام و خون‌خواهی ایران از رژیم صهیونیستی نیز تصریح کرد: پاسخ جمهوری اسلامی ایران بر اساس توان گسترده موشکی، پهپادی و سایبری خواهد بود و قطعا طی آن از جنگ افزارهایی استفاده خواهد شد که تاکنون استفاده نشده است.

شجاعی‌راد در پایان با بیان اینکه نیروهای مسلح ایران به فرماندهی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) عملیات جدیدی طراحی خواهند کرد که بی سابقه خواهد بود، افزود: در این عملیات حداکثر ضربه و لطمه به مراکز امنیتی و نظامی رژیم صهیونسیتی زده خواهد شد و سطح گسترده‌ای از امنیت و هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی مورد هدف و نابودی قرار خواهد گرفت.

خبرنگار: نرگس نوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1239780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =