هواشناسی ایران / وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور طی ۵ روز آینده

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وزش باد شدید طی پنج روز آینده در  نقاط مختلف کشور خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، صادق ضیاییان افزود: امروز (۲۳ مرداد) در برخی نقاط واقع در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات اردبیل، گلستان و خراسان شمالی و چهارشنبه (۲۴ مرداد) در برخی نقاط ساحلی دریای خزر و خراسان شمالی رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

هواشناسی ایران / ناپایداری موسمی در ۱۴ استان

وی ادامه داد: پنجشنبه (۲۵ مرداد) در برخی نقاط ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی و جمعه (۲۶ مرداد) علاوه بر این مناطق در نقاطی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات و دامنه‌های استان‌های البرز، تهران و سمنان رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان اضافه کرد: شنبه (۲۷ مرداد) بارش در سواحل دریای خزر و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز تشدید می‌شود و در مناطقی از شمال غرب و مرکز نیز رگبار پراکنده رخ خواهد داد.
وی ادامه داد: طی پنج روز آینده به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب و غرب کرمان و جنوب شرق فارس رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: طی پنج روز آینده در برخی مناطق واقع در شمال شرق، شرق و جنوب شرق و پنجشنبه و جمعه در مناطقی از مرکز دامنه‌های جنوبی البرز، غرب و جنوب غرب در برخی ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: دریای عمان و تنگه هرمز امروز و فردا و دریای خزر نیز پنجشنبه و جمعه مواج خواهد ‌شد.

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۴ مرداد) صاف، وزش باد، از بعد از ظهر افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۲۵ و ۳۸ درجه سانتیگراد و پس فردا (۲۵ مرداد) کمی ابری و وزش باد، احتمال باد و گرد و خاک با کمترین و بیشترین دمای ۲۴ و ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۸ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.
انتهای پیام

کد خبر: 1239788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =