پیشتازی هریس در ایالت‌های چرخشی / وضعیت برای دموکرات‌ها روز به روز بهتر می‌شود

نظرسنجی‌های اخیر انتخابات ریاست جمهوری امریکا نشان می‌دهد که کاملا هریس توانسته در سه ایالت کلیدی ویسکانسین، پنسیلوانیا و میشیگان از ترامپ پیشی بگیرد که از نظر کارشناسان تغیر چشمگیری پس از خروج بایدن از رقابت‌ها برای دموکرات‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیو، در حالی که کمپین‌های تبلیغاتی دو نامزد جمهوری‌خواه و دموکرات یعنی ترامپ و کاملا هریس در ایالت‌های مختلف آمریکا در حال پیگیری است، هریس توانسته در نظر سنجی سه ایالت مهم نوسانی ویسکانسین، پنسیلوانیا و میشیگان از ترامپ پیشی بگیرد.

به طور سنتی رای ایالت‌های کالیفرنیا، نیویورک و کنتیکت معمولا برای دموکرات‌هاست، ولی ویرجنیای غربی، آلاباما و آیداهو اغلب به جمهوری‌خواهان رأی می‌دهند. همچنین نوادا، آریزونا، ویسکانسین، میشیگان، پنسیلوانیا و جورجیا ایالت‌های چرخشی یا نوسانی هستند. یعنی جایی که تعداد رأی‌دهنده دموکرات و جمهوری‌خواه در آن دقیق مشخص نیست و تغییر می‌کند. بنابراین هر کدام از نامزدهای ریاست جمهوری سعی می‌کنند در این ایالت‌ها آرا را به سمت خود بکشانند.

بیشتر بخوانید:

راهبرد هریس برای رای آوری در بین سفیدپوستان آمریکا / والز سابقه خوبی در مدیریت بحران‌ها دارد

بر اساس گزارش نیویورک ‌تایمز، نظرسنجی‌های جدید که توسط تایمز و کالج سینا انجام گرفته نشان می‌دهد کاملا هریس -معاون رئیس جمهور- در سه ایالت کلیدی ویسکانسین، پنسیلوانیا و میشیگان نسبت به ترامپ پیشی گرفته است. این تغییرات چشمگیر که پس از خروج بایدن از رقابت‌ها به وجود آمده‌، پیروزی چشمگیری برای دموکرات‌ها محسوب می‌شود.

این نظر سنجی که از 5 تا 9 آگوست صورت گرفته نشان داد خانم هریس در ویسکانسین، پنسیلوانیا و میشیگان چهار درصد از آقای ترامپ جلوتر است، یعنی 50 تا 46 درصد در میان رأی‌دهندگان احتمالی در هر ایالت.

تحلیلگران این موضوع را به تغییرات و نوساناتی نسبت می‌دهند که برکناری بایدن آن را به وجود آورده‌است. آنها معتقدند طوفان تغییرات سیاسی توجه ملت را به خود جلب می‌کند و به‌خصوص در روزهای اول انتخابات و اعلام نامزدی این مورد بیشتر خود را نشان می‌دهد. بر اساس گزارش اکسیوس، کمپین انتخاباتی هریس پس از پیوستن بیش از 170 هزار نفر ظرف چند روز پس از اعلام انصراف بایدن، رکورد بیشترین افزایش تعداد داوطلبان را در ایالت‌های نوسانی ثبت کرده‌است. همچنین گزارش‌ها نشان داد یک روز پس از اینکه کامالا هریس اعلام کرد که قصد دارد نامزد ریاست‌جمهوری دموکرات‌ها شود، بیش از 40000 مرد سیاه‌پوست از سراسر کشور در یک فراخوان مجازی جمع‌آوری سرمایه گرد هم آمدند. نظرسنجی اخیر تایمز نیز نشان می‌دهد رتبه مطلوب هریس در میان رأی دهندگان ثبت نام شده در پنسیلوانیا در ماه گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

همچین در سه میدان نبرد، خانم هریس در میان سفیدپوستان بدون مدرک دانشگاهی جایگاه بهتری از سلف خود یعنی بایدن دارد. او نسبت به بایدن در میان سیاه پوستان و رأی دهندگان جوان نیز وضعیت بهتری دارد. رأی دهندگان همچنین به هریس در مورد مسائل اقتصادی امیدوارتر از زمان بایدن هستند، هر چند در برابر ترامپ جایگاه هریس 9 درصد کمتر است. زمانی هم که صحبت از اعتماد رأی دهندگان برای رسیدگی به سقط جنین می شود، هریس 24 درصد برتری دارد، موضوعی که یکی از قوی‌ترین مسائل برای دموکرات‌ها محسوب می‌شود.

همچنین با وجود اینکه ترامپ با حمله به هریس او را کم هوش و نالایق خواند، اما تقریبا دو سوم رأی دهندگان، خانم هریس را باهوش می‌دانند. اکثریت رأی دهندگان سفیدپوست بدون مدرک دانشگاهی -جمعیتی که معمولا طرفدار جمهوری‌خواهان است – نیز می‌گویند خانم هریس «باهوش» است. از نظر خلق و خوی نیز او را مناسب‌تر از آقای ترامپ برای حکومت می‌دانند.

این اختلاف نگرش در میان رأی دهندگان در مورد معاونین این دو نماینده نیز قابل مشاهده‌است. در هر سه ایالت، رأی دهندگان مستقل، آقای ونس -معاون ترامپ- را نامطلوب می‌بینند: حدود یک سوم گفتند که ناراضی هستند و 17 درصد دیگر خود را از انتخاب او «عصبانی» توصیف کردند.

همچنین در پنسیلوانیا، تنها ایالتی که پس از معرفی آقای والز به‌ عنوان معاون خانم هریس، نظرسنجی انجام شد، 48 درصد از دموکرات‌ها گفتند که از نامزد معاونت ریاست‌جمهوری هیجان‌زده هستند. در ویسکانسین و میشیگان، برخی از مصاحبه‌ها قبل از اینکه خانم هریس اعلام کند که آقای والز را انتخاب کرده است، تکمیل شده بود.

نظرسنجی‌های جدید شامل رقابت‌های مهم سنا در سه ایالت نوسانی نیز می‌شود. دموکرات‌ها در میان رأی دهندگان احتمالی در میشیگان برتری اندکی دارند و در ویسکانسین و پنسیلوانیا پیشتازتر هستند. با وجود همه این برتری‌ها اما نتایج نظرسنجی‌ها آسیب‌پذیری‌هایی را نیز برای خانم هریس نشان داد.

رأی دهندگان در میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا همچنان اقتصاد، سقط جنین و مهاجرت را به‌عنوان نگرانی‌های اصلی خود رتبه‌بندی می‌کنند. آقای ترامپ هنوز در زمینه اقتصاد و مهاجرت پیشتاز بوده در حالی که خانم هریس برای مدیریت، سقط جنین و دموکراسی بیشتر مورد اعتماد است.

رأی دهندگان وقتی صحبت از اینکه به چه کسی برای مدیریت اقتصاد و مهاجرت اعتماد دارند، آقای ترامپ را ترجیح می‌دهند. مسائلی که محور اصلی رقابت‌های ریاست جمهوری هستند. همچنین 42 درصد از رأی دهندگان گفتند که خانم هریس بیش از حد لیبرال است. 37 درصد در اکتبر گذشته همین را در مورد آقای بایدن گفته بودند.

به طور کلی با اینکه آمار آخرین نظرسنجی‌ها نشان داد که هریس در سه ایالت نوسانی پیشتاز است اما از آنجا که سرعت تغییر و تحولات به‌خصوص در انتخابات اخیر آمریکا زیاد است نمی‌توان آن را قطعی دانست. مشخص نیست این تغییر جهت‌ها در تمایلات شرکت کنندگان نظرسنجی به دلیل هیجانات روزهای ابتدایی انتخاب هریس است یا نه. همچنین آمارها نمی‌توانند با قطعیت بگویند آیا در آینده نیز ثابت می‌مانند و یا تغییر خواهد کرد. هر دو نماینده روزهای سختی را در پیش دارند و قطعا سعی می‌کنند جمعیت بیشتری را مشتاق کنند تا در این کارزار به حزب آنها رأی بدهند.

خبرنگار: ماری ملکی

انتهای پیام/

کد خبر: 1239876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =