شکست نساجی قائمشهر مقابل فولاد خوزستان

مصاف تیم‌های نساجی قائم‌شهر و فولاد خوزستان در هفته نخست لیگ برتر خلیج فارس با نتیجه یک بر صفر به سود خوزستانی‌ها به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، ادامه رقابت‌های هفته نخست لیگ بیست‌وچهارم، جمعه ۲۶ مردادماه ۱۴۰۳، اولین بازی نساجی و فولاد در فصل جدید به میزبانی نساجی زیر بارش ملایم باران در قائمشهر از ساعت ۱۹:۳۰ آغاز شد.

باشگاه نساجی که میزبان این مسابقه بود، خانه‌ خود را در سال ۱۴۰۳ نو نوار می‌دید؛ چرا که حدود ۲۴ ساعت قبل از مسابقه تعمیر و بازسازی ورزشگاه ادامه داشت و پس از پیگیری فراوان مسئولین و اصرار مالک باشگاه بالاخره ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر مهیای برگزاری مسابقات لیگ برتر شد.

اما تیم مهمان برعکس نساجی، از آخرین دیدار دو تیم که در هفته پایانی فصل قبل در روز ۱۲ خردادماه ۱۴۰۳ در همین ورزشگاه برگزار شده بود، دچار تغییرات فراوانی شد؛ از جابجایی کادر مدیریتی و فنی گرفته تا به خدمت گرفتن بازیکنان جدید و باکیفیت که همه اینها دست به دست هم داد تا شاهد یک بازی با چاشنی آغاز سال فوتبالی جدید باشیم.

نساجی که هر سه بازی گذشته را به فولاد واگذار کرده بود امشب فرصت داشت تا با کسب هر سه امتیاز بازی از این دیدار خانگی، فصل را با یک برد شیرین آغاز کند.

باز هم همچنان، ساکت الهامی در این مسابقه به دلیل محرومیت از روی سکوها باید تیمش را هدایت می‌کرد.

الهامی، چیدمان اولیه تیم را با ترکیب لوان پولی، محید محمدزاده، امیرمحمد هوشمند، صابر حردانی، محمدرضا عباسی، سعید آقایی، مهرداد رضایی، محمد قایدرحمتی، حسین زامهران، منصور باقری و حامد پاکدل، روانه مسابقه کرد.

یحیی هم با ترکیب معمول همیشگی ، تیمش را با حضور اتکیر یوسف‌اُف، مجتبی نجاریان، موسی کولیبالی، علی نعمتی، محمد عباسی، امیرمسعود سرآبادانی، وحید حیدریه، محمد عسکری، احسان پهلوان، محمدجواد محمدی و محمدرضا سلیمانی به زمین فرستاد.

تلاش دو تیم در نیمه نخست به رد و بدل ساختن توپ در میانه مستطیل سبز و گاهی اوقات انتقال توپ به کناره‌ها جهت ارسال به محوطه جریمه حریفان انجامید و در نهایت تیم‌ها بدون به ثمر رساندن هیچ گلی به رختکن رفتند.

در چند صحنه‌ای هم در نیمه اول، موقعیت‌های گلزنی برای مهاجمان دو تیم فراهم شد و خطراتی بر روی دروازه‌ها شکل گرفت اما منجر به گل نشد.

برای مثال حامد پاکدل مهاجم جدید نساجی‌چی‌ها در دقیقه ۱۲ با نفوذ در خطوط دفاعی فولاد سعی در نزدیک شدن به دروازه رقیب را داشت که با تکل صحیح علی نعمتی، کارش به سرانجام نرسید.

در دقیقه ۳۱ مسابقه نیز دروازه‌بان تیم خوزستانی، ضربه سر وحید محمدزاده را با جهشی بلند از دروازه خودی دور کرد.

فولاد نیز تنها توانست یک موقعیت نصفه و نیمه، آن هم در دقیقه ۱۷ بر روی دروازه نساجی بسازد که ضربه عسگری از داخل محوطه جریمه راه به جایی نبرد و سنگربان خارجی نساجی توپ را دفع کرد.

ساکت الهامی از ابتدای نیمه مربیان، سیامک نعمتی که روزگاری در پرسپولیس جزو شاگرد یحیی گل‌محمدی بود را به جای منصور باقری وارد میدان مسابقه کرد.

نساجی در دقیقه ۵۷ می‌توانست با موقعیتی که روی دروازه فولاد ایجاد کرد به گل برسد که با مهار یوسف‌اف، این موقعیت از دست رفت.

در دقیقه ۶۱ نیز مهرداد رضایی با یک شوت سنگین، دروازه فولاد را تهدید کرد که توپ با فاصله اندکی از روی تیر افقی دروازه به بیرون رفت.

از اواسط نیمه دوم شرایط برای حملات فزاینده فولاد بیشتر شد و در دقیقه ۶۴ امیرمسعود سرآبادانی از داخل محوطه جریمه، توپ را به سمت دورازه نساجی شلیک کرد که پس از برخورد با مدافع به تیر دروازه اصابت کرده و سپس یک کرنر به دست آمد.

پس از ۲ دقیقه محمدجواد محمدی نیز یک شوت سرکش، بخت خود را برای گلزنی به نساجی آزمود که با مهار تماشایی لوان پولی همراه شد.

سرانجام فشار فولاد در دقیقه ۶۹ موثر واقع شد و نساجی، دروازه خود را با جا ماندن مدافع میانی‌اش توسط محمدرضا سلیمانی بازشده دید.

او با یک ضربه زاویه مخالف دقیق، دروازه لوان پوالی را گشود تا با همین تک گل‌ در قائمشهر عاری از VAR، فاتح هفته نخست باشند.

فولادی‌ها در دقیقه ۷۵ نیز موقعیت گلزنی ایجاد کردند که حمله آنها زهردار نبود و خطر چندانی را متوجه دروازه نساجی نساخت.

در ادامه محمدجواد محمدی با پاس امین قاسمی‌نژاد بازیکن مازنی اهل ساری فولاد در محوطه جریمه نساجی پا به توپ شد که این موقعیت توسط خط دفاع مهمان خنثی شد.

شاگردان ساکت الهامی در دقیقه ۸۳ با حرکت رو به جلو سیامک نعمتی صاحب موقعیت شدند که منجر به پاس عمقی نعمتی در محوطه جریمه به محمد عباس‌زاده شد اما ضربه پایانی او با کم‌دقتی به بالای دروازه کوبیده شد.

در انتها با به صدا آمدن سوت پایان بازی توسط سعاد وفاپیشه و کوبل داوری‌ از کردستان، نساجی در خانه، مغلوب شاگردان بحیی گل‌محمدی شد تا در اولین هفته لیگ بیست‌وچهارم با صفر امتیاز در قعر جدول جلوه کند.

در این دیدار از کیت جدید باشگاه نساجی برای فصل جدید رونمایی شد و بازیکنان در نخستین بازی خانگی این کیت را به تن داشتند.

لازم به ذکر است نساجی‌چی‌ها در دومین بازی خود در لیگ بیست‌وچهارم ، اول شهریورماه در اراک، مهمان آلومینیوم خواهند بود.

خبرنگار: محمدرضا کوچکسرائی

انتهای پیام/

کد خبر: 1240242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =