توزیع ۱۰۰۰ قلم کالای فرهنگی در بین مساجد خراسان‌شمالی

حجت الاسلام والمسلمین محمد خانی، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌شمالی از توزیع بیش از ۱۰۰۰ قلم کالای فرهنگی در بین مساجد محروم خراسان‌شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین محمد خانی، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌شمالی اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن هفته جهانی مسجد بیش از ۱۰۰۰ قلم کالای فرهنگی توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد استان با همکاری سپاه جوادالائمه(ع) استان در بین مساجد مناطق محروم سطح استان توزیع گردید.

وی گفت: این اقلام شامل ساعت، جا مهری، تابلوهای تعقیبات نماز و ادعیه است.

حجت الاسلام خانی بیان کرد: در سطح استان یک‌هزار و ۲۳۱ مسجد وجود دارد که یک هزار و ۱۲۶ مسجد شیعه، ۱۰۵ مسجد سنی و ۴۵ مسجد نیز در حال ساخت است.

حجت الاسلام و المسلمین خانی با بیان اینکه مسجد یک مرکز تربیتی است، گفت: مهم‌ترین مکانی که باید اقدامات فرهنگی ما از آنجا نشأت بگیرد، مسجد است.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌شمالی تاکید کرد: ارکان مساجد باید به علم روز مسلط شوند و برای جذب و رونق مساجد بایستی برنامه‌هایی متناسب با روحیه افراد برگزار کنند.

وی افزود: مسجد مراکز فعالیت‌های فرهنگی دینی‌ای هستند که از جمله آن می‌توان به کلاس‌های اوقات فراغت کودک و نوجوان، کلاس‌های آموزش احکام، حفظ و تفسیر قرآن و مشاوره اشاره کرد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: برای ایام شهادت امام رضا(ع) ۵۱ مسجد استان جهت اسکان و خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) آماده سازی شده است.

خبرنگار: فاطمه پروین

انتهای خبر/

کد خبر: 1240640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =