غیراصولی بودن ابعاد انبار لاستیک شهرکرد باعث دشواری در مهار آتش شد

شهردار شهرکرد گفت: قواره زمین انبار لاستیک شهرکرد به دلیل اینکه عرض زمین کم و طول زمین زیاد بود، ویژگی مناسب برای این کاربری را نداشته و مهار آتش را دشوار کرد که باعث شد نتوانیم با سرعت به حریق دسترسی پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، یک انبار لاستیک خودروی سنگین در چهارراه بهارستان شهرکرد بصورت گسترده دچار حریق شد.

گستردگی آتش در این حادثه، به حدی بود که ساختمان انبار، تخریب و ساختمان‌های اطراف نیز توسط نیروهای امدادی، تخلیه شدند.

محسن حسین‌میرزایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری در این خصوص گفت: در لحظات ابتدایی اعلام حادثه آتش‌سوزی، تمام عوامل امنیتی، نظامی، آتش‌نشانی و امدادی از سطح شهرستان شهرکرد و شهرهای هم‌جوار در محل حادثه حضور پیدا کردند و اقدامات اولیه انجام شد.

وی افزود: با همت و تلاشی که صورت گرفت، عملیات خاک‌برداری توسط وسایل مکانیزه، از محل انجام شد.

حسین امجدیان فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در این حادثه آتش‌سوزی، همکاری مردم و دستگاه‌های خدماتی، انتظامی و امدادی به خوبی صورت گرفت، تصریح کرد: به محض اطفاء حریق، مراحل عادی‌سازی و آزادسازی راه‌های منتهی به محل حادثه، انجام می‌شود.

خسرو کیانی مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: با توجه به شدت آتش‌سوزی در این اتفاق، پس از بهبود اوضاع حادثه، تمام سازه‌ها و ساختمان‌های اطراف، باید کارشناسی و بررسی لازم در بحث ایمن بودن آن‌ها انجام شود و در صورت وجود مشکل و ایمن نبودن ساختمان‌ها، به مالکان آن‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی تشریح کرد: در زمان وقوع این اتفاق، هیچ نوع کمکی از استان‌های مجاور درخواست نشد ولی این موضوع با استان اصفهان، در جریان گذاشته شد که در صورت نیاز در محل حضور پیدا کنند و همکاری لازم را داشته باشند.

محمدحسین واحدیان شهردار شهرکرد نیز گفت: باتوجه به اعلام مردم به سامانه ۱۲۵، ساعت ۹:۳۰ شب بود که نیروهای ایستگاه آتش‌نشانی نزدیک به محل در حادثه حاضر شدند.

واحدیان افزود: به دلیل اینکه نوع و شدت حریق زیاد بود، نیاز شد که دستگاه‌های مرتبط حضور پیدا کنند و تعداد ۱۲ ماشین آتش‌نشانی در محل حاضر و عملیات اطفاء را آغاز کردند.

شهردار شهرکرد بیان کرد: جلوی محل حادثه، ۲ باب فروشگاه و در پشت آن، انبار بزرگی از لاستیک وجود داشت که نیاز بود برای خاموش کردن آتش، به انبار پشتی دسترسی پیدا شود.

وی ادامه داد: ماشین‌آلات مکانیکی لازم به محل آمده و تخریب دو باب مغازه، صورت گرفت و دسترسی کامل به آتش، میسر شد که با حضور ماشین‌آلات دارای مواد فوم از پالایشگاه نفت استان و همچنین فرودگاه شهرکرد، توانستیم بطور کامل اطفاء حریق را انجام دهیم.

این مدیر شهری اشاره داشت: همزمان با خاموش‌سازی آتش، دغدغه حفظ و صیانت از دو آپارتمان مجاور را در دستور کار قرار دادیم که با ماشین‌آلات مختلفی که دسترس داشتیم، خنک‌سازی دیواره‌های جانبی ساختمان، انجام شد که کمترین خسارت و آسیب به ساختمان‌های مجاور وارد شود که خوشبختانه به همین شکل پیش رفت.

واحدیان گفت: تجهیزات کامل برای اطفاء این حریق، وجود داشت و هیچ مشکلی از این باب نداشتیم؛ اما نوع این آتش‌سوزی بسیار خاص بود؛ زیرا مواد طعمه حریق از جنس اشتعال‌زا و در محدوده شهری و میزان زیادی از این مواد، در محل انبار شده بود که کار را سخت‌تر می‌کرد.

شهردار شهرکرد تشریح کرد: حضور مردم در قسمتی از زمان حادثه در خیابان مقابل، باعث کند شدن روند امدادرسانی تانکرهای آب شد؛ زیرا ماشین‌های آتش‌نشانی می‌بایست به نزدیک‌ترین شیر هیدران، مراجعه و مخزن ماشین را پر می‌کردند؛ اما خوشبختانه باتوجه به حساسیت موجود، مردم و همشهریان، مجدداً همکاری و معابر مدنظر، جهت عبور و مرور دستگاه‌های امدادی، روان شد.

این مدیر شهری عنوان کرد: عرض خیابان‌های منتهی به چهارراه بهارستان، جهت امدادرسانی، مشکلی نداشت و قواره زمین به دلیل اینکه عرض زمین کم و طول زمین زیاد بود، ویژگی مناسب برای کاربری این کار را نداشته و کار را دشوار کرد و باعث شد نتوانیم با سرعت به حریق، دسترسی پیدا کنیم.

گفتنی است، این آتش‌سوزی، پس از ساعت‌ها تلاش و مجاهدت نیروهای آتش‌نشانی، انتظامی، امدادی و کلیه مسئولان و دستگاه‌های مرتبط، بالاخره در ساعت ۰۳:۳۰ بامداد بطور کامل، خاموش و پس از آن دستگاه‌های مکانیزه، مشغول آواربرداری و انتقال نخاله‌های ساختمانی به خارج از شهر، شدند.

لازم به ذکر است که خوشبختانه این حادثه با مدیریت درست و به موقع مردم و مسئولان، تلفات جانی و انسانی نداشته است.

خبرنگار: احمدرضا فضل‌اللهی

انتهای پیام/

کد خبر: 1240771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =