روند احداث واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر پیشرفت مناسب  دارد

مجری طرح ساخت واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر گفت: پیشرفت قابل ملاحظه در روند احداث این واحدها وجود دارد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، مسعود نصوری، مجری طرح ساخت واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر اظهار کرد: تا کنون برای ساخت این واحدهای نیروگاهی جدید نزدیک‌به ۶ میلیون متر مکعب عملیات خاکبرداری و خاکریزی انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

اسلامی: نیروگاه بوشهر خردادماه به مدار برمی‌گردد / سفر معاون گروسی به ایران

وی ادامه داد: اجرای ۴۷ هزار شمع برای تحکیم بستر و بهسازی خاک به روش اختلاط عمیق و تکمیل مرحله ۱ و ۲ عملیات سپرکوبی نیز صورت گرفته است.

نصوری بیان کرد: تمام قراردادهای مربوط به ساخت ساختمان منعقد و بتن‌ریزی شالوده‌های آن آغاز شده است. حدود ۴ هزار نفر در این واحدها مشغول به فعالیت هستند و تا کنون دو آزمون برای جذب و به کارگیری نیروهای متخصص در زمان بهره‌برداری برگزار شده است.

مجری طرح ساخت واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر تاکید کرد: قراردادهای کالاهای ساخت داخل با شرکت‌های ایرانی منعقد شده و تجهیزات بر اساس الزامات ایمنی و هسته‌ای تامین و وارد کارگاه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ساخت نیروگاه‌های جدید فرصت مناسبی برای رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور در زمینه دستیابی به برق هسته‌ای است. این طرح‌ها با توجه به برنامه‌های جبرانی با سرعت انجام می‌شوند تا ۵ سال آینده واحد دوم و ۱۸ ماه بعد از آن واحد سوم به بهره‌برداری برسد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1240851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =