مرگ ۲۰ نفر از زائران اربعین در تصادفات رانندگی

رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد که از ابتدای ماه صفر تا پایان روز جمعه دوم شهریورماه، ۲۰ تن از زائران اربعین در پی وقوع ۱۴ فقره تصادف رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار سید تیمور حسینی درباره آمار تصادفات مرتبط با زائران اربعین در جاده‌های کشور گفـت: برابر گزارش‌های دریافتی از ابتدای ماه صفر تا ساعت ۲۴ روز جمعه دوم شهریور در مجموع ۱۴ فقره تصادف فوتی مرتبط با زائران اربعین در جاده‌های کشور رخ داده که در پی آن ۲۰ نفر در صحنه تصادف جان باخته‌اند. همچنین ۷۷ فقره تصادف جرحی نیز رخ داده که درپی آن ۱۵۵ نفر مصدوم شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

اعلام مسیرهای پیاده‌روی جاماندگان اربعین در تهران + محدودیت‌های ترافیکی

وی با بیان اینکه این آمار شامل تصادفات اتوبوس‌های خارجی نیست، گفت: برابر آمارهای ما، تصادفات فوتی مربوط به زائران اربعین تاکنون کاهش ۲۳ درصدی داشته است. همچنین در مورد تصادفات جرحی نیز با کاهش ۳۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو بوده‌ایم.

رئیس پلیس راهور فراجا در همین راستا به زائران و به خصوص زائرانی که با وسایل نقلیه شخصی به مرزها آمده‌اند، توصیه کرد از رانندگی در شرایط خستگی و خواب‌آلودگی و نیز عجله و شتاب در رانندگی پرهیز کنند.

حسینی با بیان اینکه موج بازگشت زائران اربعین آغاز شده است، گفت: تا ساعت ۹ صبح امروز، سوم شهریورماه حدود دو میلیون و ۴۵۵ هزار و ۷۷ نفر از زائران به کشور بازگشته‌اند.بنابر این آمار، نزدیک به ۳۱ درصد از زائران هنوز در خاک عراق هستند و پیش‌بینی می‌شود که طی ۴۸ ساعت آینده به کشور بازگردند.

به گفته وی در مجموع و تاکنون ۵۳ میلیون تردد وسایل نقلیه در جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایشی ۱۵ درصدی داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1240919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =