نهضت بزرگی از خدمات‌رسانی به زائران اربعین در استان شکل گرفت

حجت‌الاسلام و المسلمین غفوری گفت: نهضت بزرگی از خدمات‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) در استان کرمانشاه شکل گرفت که مورد رضایت زوار بوده است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه، عصر جمعه (۲ شهریور) در حاشیه بازدید از مرز خسروی با تقدیر از دست‌اندرکاران اربعین، اظهار کرد: با همت مردم و مسئولین، حقیقتاً یک کار بزرگ و یک نهضت خدمات‌رسانی به زوار در استان شکل گرفته که جای تقدیر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری از مرز خسروی به عنوان قدیمی‌ترین مسیر زیارتی تردد زوار به عتبات عالیات یاد کرد و افزود: این مرز بنا به دلایلی مدتی تعطیل بود و در چند سال اخیر بازگشایی شده است، اما علی رغم این شرایط سال به سال این مرز در حال رونق گرفتن است و آینده بسیار خوبی برای مرز خسروی در حال شکل‌گیری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال پشتیبانی بسیار خوبی در بحث ایجاد زیرساخت‌ها و مجموعه‌های خدمت‌رسان به زائران انجام شده است، گفت: در شرایط فعلی امکانات مطلوب و رضایت بخشی به‌منظور خدمات رسانی به زوار تدارک دیده شده است.

وی با تقدیر از میزبانی شایسته مردم کرمانشاه در پذیرایی از زائران اربعین، افزود: از همه ظرفیت استان برای پذیرایی از زائران اربعین بهره گرفته شد.

امام جمعه کرمانشاه افزود: در اربعین امسال اقدامات خوبی صورت گرفته، اما هنوز امکانات ما به طور ۱۰۰ درصدی و آن طور که باید در شأن زوار باشد، نیست و باید بیش از پیش تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری ادامه داد: مسئولین استان زحمات بسیاری برای میزبانی کشیدند، اما کسری‌هایی هم وجود داشت که بابت آن از زائران اباعبدالله الحسین(ع) عذرخواهی می‌کنم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه نقش امامان جمعه این استان را به عنوان فرماندهان قرارگاه فرهنگی هر شهرستان عنوان کرد و افزود: از همه امکاناتی که در اختیار بود برای شناساندن و دعوت زائران برای تردد از این مرز استفاده شد.

غفوری در پایان با تاکید بر لزوم تردد زائران از مرز خسروی در ایام سال، اضافه کرد: رایزنی‌ها و پیگیری‌های بسیاری در این خصوص صورت گرفته، و وزیر کشور نیز امروز قول دادند که تردد کاروان‌های زیادی از مرز خسروی در طول سال برقرار شود.


حجت الاسلام والمسلمین غفوری در این بازدید یک‌روزه، از بیمارستان سیار امام حسین(ع) سپاه پاسداران، قرارگاه وزارت دفاع، جاده برکت، قرارگاه فراجا، پایانه خسروی، مواکب حسینی و مرز منذریه عراق بازدید کرد.

خبرنگار: امید فلاحی

انتهای خبر/

کد خبر: 1240941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =