جشنواره شعر و دلنوشته «معراج» به دو گویش کردی و فارسی برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با اشاره به اینکه سال گذشته دو گویشی شدن جشنواره شعر و دلنوشته «معراج» با استقبال زیاد دانشجویان و مردم رو به رو شد، گفت: امسال نیز این جشنواره مانند سال گذشته به دو گویش فارسی و کردی برگزار می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، افشین غنی زاده اظهار کرد: در کرمانشاه مردم شیعه و سنی علاقمند به سیره نبوی هستند و همواره از برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری با محوریت سیره نبوی و پرداختن به زندگی ائمه اطهار (ع) استقبال می کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته دو گویش شدن جشنواره شعر و دلنوشته معراج با استقبال زیاد دانشجویان و مردم رو به رو شد، گفت: امسال نیز این جشنواره مانند سال گذشته به دو گویش فارسی و کردی برگزار می شود.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه، جشنواره شعر و دلنوشته معراج در دو بخش تخصصی و آزاد برگزار می شود و علاقمندان می توانند آثار خود را تا حداکثر یک اسفند ماه به دبیرخانه ارسال کنند.

غنی زاده با اشاره به اینکه سعی کرده ایم متولی برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری دانشگاه کانون های دانشجویی باشند، یادآور شد: البته سال گذشته علاوه بر حضور دانشجویان و مردم علاقمند کرمانشاه به شعر و سیره نبوی، از چهره های معروف و افراد سرشناس ادبی استان نیز برای شرکت در این جشنواره دعوت به عمل آمد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه گفت: در حال حاضر دبیرخانه این جشنواره افتتاح شده، همچنین از پوستر رونمایی و در سایت مربوطه بارگذاری شده است، همچنین درراستای افزایش میزان مشارکت علاقمندان، جهت اطلاع رسانی و تبلیغ شهری با شهرداری و سازمان تبلیغات اسلامی نیز جلساتی برگزار کرده ایم، همچنین قصد داریم از ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی، رازی، علمی کاربردی و ... که در کرمانشاه فعالیت دارند نیز کمک بگیریم.

به گفته غنی زاده، به جز موارد تکلیفی دانشگاه آزاد اسلامی، سعی شده دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه نقش نظارتی و حمایتی بر فعالیت های کانون های دانشجویی داشته باشد تا جشنواره هایی مانند شعر و دلنوشته معراج بتواند از فضای رقابتی خوب و سالمی برخوردار شود.

وی تاکید کرد: از همه دانشجویان خواسته ایم که هر فرد در هر بخشی که می تواند اعم از فعالیت های کامپیوتری و گرافیکی، برگزاری مراسم اختتامیه و پذیرایی و ... به ما کمک کند و از انجا که حدود ۲۰ هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند استفاده از ظرفیت دانشجویی می تواند به ارتقای کیفیت برگزاری این جشنواره کمک کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه تصریح کرد: از آنجایی که زیارت جتمعه کبیره محور جشنواره های امامت و مهدویت در کل کشور شده، ما نیز در محورهای جشنواره شعر و دلنوشته معراج سعی کرده ایم این زیارت نامه را بگنجانیم، بنابراین در کنار پرداختن به سیره پیامبر(ص)، زیارت جامعه کبیره نیز در موضوعات جشنواره قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اختتامیه این جشنواره همزمان با شب بعثت پیامبر (ص) در کرمانشاه برگزار می شود.

گفتنی است؛ چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی وهنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می شود علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1241114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =