تدوین سند یزد نوین، بر مبنای سند آمایش استان و اسناد بالادستی نظام

استاندار یزد با اشاره به سطح بالای رفاه در استان نسبت به دیگر نقاط کشور گفت: در پرتو برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ماه گذشته پایین‌ترین نرخ تورم ماهانه متعلق به استان یزد بوده است.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز از یزد، در دیدار اعضای شورای قضایی استان با استاندار یزد همزمان با هفته دولت از رویکردها و اقدامات مورد پیگیری توسط مجموعه مدیریتی استان در سال های اخیر قدردانی شد.

استاندار یزد در این نشست با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی، باهنر و رئیسی اظهار کرد: طی سه سال گذشته شاهد حمایت، پشتیبانی و همراهی مجموعه دستگاه قضا در حوزه‌های مختلف برای پیشبرد اهداف استان بوده‌ایم.
مهران فاطمی در ادامه از زحمات، تلاش‌ها و همراهی‌های اجرایی مجموعه دستگاه قضا در استان در شورای تامین، ستادها، شوراها و کارگروه‌های مختلف استانی قدردانی کرد.

وی هفته دولت را فرصتی برای تبیین اقدامات انجام شده و آسیب شناسی نسبت به گذشته دانست و گفت: هفته دولت فرصت بسیار مناسبی است تا با عزم و روحیه جدید امر خدمت رسانی به مردم در تراز بالاتری انجام شود.

وی از برنامه محوری استان به عنوان مهمترین روایت سه سال اخیر یاد کرد و گفت: برای اولین بار استان صاحب برنامه مشخص مبتنی بر سند آمایش استان بود که تماماً توسط اسناد بالادستی پشتیبانی و در تدوین آن نظرات بخش نخبگانی اخذ شد.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان سند یزد نوین را برنامه‌ای الگویی برای مدیریت محلی در سطح استان‌ها برشمرد و عنوان کرد: با توجه به ویژگی انعطاف پذیری سند یزد نوین از برنامه‌ های استان ظرف ۵۰ سال آینده پشتیبانی خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چالش‌های آبی استان در دولت سیزدهم گفت: بیش از ۴۰ بار تعرض به خط انتقال آب و شکستن غرور جامعه با ورود مقتدرانه دولت شهید رئیسی متوقف شد.

فاطمی افزود: اجرای خط پدافندی، ایجاد ۱۷۰ هزار متر مکعب مخازن آب، اجرای فاز دوم خط انتقال آب دریا به استان با ظرفیت ۲۰ میلیون متر مکعب، آبرسانی به ۵۸ روستا از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم در راستای تامین آب شرب مردم و رفع چالش‌های آبی استان بود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در قالب طرح نهضت ملی مسکن گفت: انجام مراحل قانونی ۴ هزار هکتار زمین و آماده سازی و آغاز عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی و همزمان کارسازی ۱۰ هزار قطعه زمین برای قانون جوانی جمعیت از جمله این اقدامات بودند.

استاندار یزد در ادامه با بیان اینکه سطح رفاه در استان یزد از بسیاری از نقاط کشور بالاتر است، یادآور شد: در پرتو برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ماه گذشته پایین‌ترین نرخ تورم ماهانه متعلق به استان یزد بود و از سوی دیگر جزو استان‌های با رشد اقتصادی بالا در کشور بوده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان خاطرنشان کرد: همزمان با کاهش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان و زنان و مردان، آسیب‌های اجتماعی نیز در استان نیز مدیریت شد.

فاطمی همچنین از برنامه ریزی استان جهت تولید ۲۰۰۰ مگاوات برق خورشیدی خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰۷ مگاوات برق خورشیدی تولید شده و تا پایان سال جاری ۱۵۰ مگاوات و تا سال آینده ۵۰۰ مگاوات دیگر تولید خواهد شد.

وی به اقدامات انجام شده در راستای تکمیل زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان اشاره و تصریح کرد: طرح توسعه یا احداث ۹ بیمارستان آغاز و عملیات اجرایی بیمارستان‌های بحران، مهریز و اشکذر به پایان رسیده و بیمارستان‌های دیگر با پیشرفت ۹۰ درصدی در حال اجراست.

استاندار یزد با اشاره به پیگیری پروژه‌های حوزه راه در استان گفت: از مهمترین پروژه‌های این حوزه می‌توان به راه آهن اقلید یزد، جاده یزد- طبس، اردکان چوپانان، بهاباد- نایبند دربند، ورودی‌های تفت و ابرکوه، مسیر هرات-هرابرجان و آزادراه نطنز- یزد-سیرجان اشاره کرد.

وی از برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی و نیز اجرای پروژه‌های زیرساختی در حوزه جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش طی سه سال گذشته خبر داد و افزود: بهره‌برداری از پروژه تالار مرکزی یزد پس از ۱۵ سال، کتابخانه امام علی و تکمیل مجتمع‌های فرهنگی در شهرستان‌ها از مهمترین اقدامات حوزه فرهنگی است.

فاطمی در پایان با بیان اینکه دستاوردهای دولت سیزدهم با همت تمامی دستگاه‌ها و پشتیبانی دستگاه قضا محقق شده است خاطرنشان کرد: امیدواریم خط خدمت‌رسانی به مردم بیش از گذشته در اقصی نقاط کشور تداوم یافته و شاهد افزایش رضایتمندی مردم باشیم.

خبرنگار: علیرضا شفیعی

انتهای خبر/

کد خبر: 1241364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =