سازمان‌های مردم‌نهاد بازوی اصلی ما در زمینه کاهش تقاضا مواد مخدر هستند

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه، گفت: سازمان‌های مردم نهاد، گروه‌های جهادی و خیرین بازوی اصلی ما در حوزه کاهش تقاضا مواد مخدر هستند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، وحید مرادی سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه صبح امروز چهارشنبه(۷ شهریور) در نشست هم‌اندیشی و تقدیر از سمن‌های فعال در امر مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار کرد: مردمی سازی امر مبارزه با مواد مخدر موضوعی است که ستاد مبارزه با موادمخدر، طی سالیان گذشته به آن توجه ویژه‌ای داشته و منجر به اقدامات خوبی نیز در این زمینه شده است.

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با بیان اینکه برای اولین‌بار میزبان سمن‌های فعال در زمینه مبارزه با مواد مخدر هستیم، افزود: در راستای مردمی سازی مبارزه با مواد مخدر، تعداد ۱۱۴ سازمان مردم نهاد(سمن در سطح استان کرمانشاه در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: از مجموع تعداد این سازمان‌های مردم نهاد، ۷۲سمن در حوزه پیشگیری، ۲۸سمن در حوزه درمان و چهار سمن در حوزه توانمندسازی و اشتغال‌زایی برای بهبودیافتگان و خانواده‌های آسیب دیده ارائه خدمت می‌کنند.

وحید مرادی با بیان اینکه طبق آمار متصدی بیش از ۷۰ درصد حوزه درمان، پیشگیری و اشتغال‌زایی در سطح کشور سمن‌ها هستند، گفت: نگاه ما در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، مردمی است و باید در زمینه مبارزه با مواد مخدر از ظرفیت تشکل‌های مردمی و سمن‌ها به نحو شایسته‌ای استفاده کنیم.

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در ادامه ضمن تقدیر از تلاش‌های نهادهای تخصصی، امنیتی و انتظامی در حوزه مقابله با عرضه مواد مخدر، گفت: علاوه بر مقوله مقابله با عرضه مواد مخدر، بایستی در زمینه کاهش تقاضا نیز اقدام کنیم.

مرادی خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم نهاد، گروه های جهادی و خیرین در واقع بازوی اصلی ما در حوزه کاهش تقاضا مواد مخدر، هستند که طی سالیان گذشته نیز اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داده و نقش بسزایی ایفا کرده‌اند.

در پایان این نشست که در محل استانداری کرمانشاه و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار شد؛ از تعدادی از نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد، گروه‌های جهادی و خیرین حوزه مبارزه با مواد مخدر تقدیر شد.

خبرنگار: امید فلاحی

انتهای خبر/

کد خبر: 1241369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =