سازمان‌های مردم‌نهاد در مهار و درمان آسیب‌های اجتماعی کمک‌رسان دولت باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: یکی از مجموعه‌هایی که می‌تواند در بحث مهار و درمان آسیب‌های اجتماعی به حاکمیت و دولت کمک کند، سازمان‌های مردم‌نهاد و حوزه‌های مردمی هستند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، ۷شهریور) در نشست هم‌اندیشی و تقدیر از سمن‌های فعال در امر مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، ضمن تقدیر از سمن‌هایی که در حوزه مبارزه با موادمخدر فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: در موضوع مواد مخدر با یک مثلث سه ضلعی شامل تولید، عرضه و مصرف مواجه هستیم که هیچکدام به تنهایی قابل حل نیست مگر اینکه به دو ضلع دیگر نیز توجه داشت و با برنامه همه اضلاع را کنترل کرد.

وی در خصوص تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در امر مقابله با مواد مخدر، تصریح کرد: در حوزه مواد مخدر بیش از ۱۴۰ سازمان مردم‌نهاد در استان وجود دارد که در زمینه‌های مختلفی همچون پیشگیری، درمان و حمایت از آسیب‌دیدگان فعالیت دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: یکی از مجموعه‌هایی که می‌تواند در بحث مهار و درمان آسیب‌های اجتماعی به حاکمیت و دولت کمک کند، سازمان‌های مردم‌نهاد و حوزه‌های مردمی هستند.

شعبانی با اشاره به اینکه خود را شریک درد مردم دانستن و برای آنان کار کردن حرکتی بسیار مبارک است، ادامه داد: این مجموعه‌های مردمی با انگیزه و دارای برنامه، به‌عنوان حلقه‌های میانی که از جنس خود مردم هستند در حال نقش آفرینی بوده و برای مردم کار می‌کنند که این موضوع اعتماد مردم را نیز به آنها جلب کرده‌ است.

معاون استاندار کرمانشاه ادامه داد: در حوزه‌های مختلف مقابله با اعتیاد و مواد مخدر نیز سازمان‌های مردم‌نهاد مختلفی مشغول به‌ کار هستند ‌که عمده تمرکز آنان بر موضوع پیشگیری و درمان است.

وی افزود: کمپ‌های درمان معتادان، حمایت از خانواده‌ی افراد درگیر مواد مخدر و فعالیت‌های مختلف در زمینه پیشگیری و اطلاع‌رسانی از جمله فعالیت‌هایی است که توسط این سازمان‌های مردم‌نهاد در زمینه مقابله با مواد مخدر در حال انجام است.

رئیس کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد استان با بیان اینکه تاکنون از ماموریت‌های سازمان‌های مردمی حمایت و پشتیبانی شده است، گفت: بنا داریم در آینده از سازمان‌ها و مجموعه‌هایی که در زمینه مقابله با مواد مخدر در حال فعالیت هستند، حتما حمایت‌های بیشتری داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه تأکید کرد: تشویق مردم به حضور در این عرصه‌ها و افزایش این مؤسسات و پر رنگ کردن نقش آنان برای پیشگیری، درمان و مقابله با تولید و عرضه مواد مخدر در کشور بسیار مؤثر است.

شعبانی با اشاره به طیف گسترده‌ مصرف‌کنندگان مواد مخدر، اظهار داشت: طیفی که در حوزه مواد مخدردرگیر آسیب هستیم از سمت افرادی که مصرف مواد را صرفا برای تفریح و سرگرمی انتخاب می‌کنند شروع می‌شود تا افرادی که به شدت به مواد وابسته شده و به عنوان معتاد متجاهر شناخته می‌شوند، گسترده است و مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه تمام گروه‌های افراد مبتلا به اعتیاد نیازمند توجه ویژه هستند، گفت: علیرغم تمام تلاش‌هایی که مجموعه مدیریتی استان در امر مبارزه با مواد مخدر و سازمان‌های مردم‌نهاد انجام داده‌اند، کفایت کار و رضایت مردمی را در پی نداشته و مردم در این زمینه تا حدودی گله‌مند هستند.

علی شعبانی در پایان افزود: امیدواریم در ادامه با توجه به حمایت‌های موجود در دولت و فعالیت دستگاه‌های دولتی و مجموعه‌های مردم نهاد، فضای بهتری در حوزه معتادین و پیشگیری از مصرف مواد مخدر در استان کرمانشاه داشته باشیم.

در ادامه این نشست، نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد، گروه‌های جهادی و خیرین فعال در حوزه مبارزه با موادمخدر به بیان مشکلات، دغدغه‌ها و نکات مورد نظر خود در زمینه مبارزه با این آسیب‌ اجتماعی پرداخته و در پایان از تعدادی از منتخبین تقدیر شد.

خبرنگار: امید فلاحی

انتهای خبر/

کد خبر: 1241374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =