ایرادات کارتخوان‌ هوشمند نانوایی‌های گلستان برطرف شود

رئیس اتحادیه خبازان گلستان، خواستار رفع ایرادات و نواقص کارتخوان‌ هوشمند نانوایی‌ها شد و گفت: برخی نواقص این کارتخوان‌ها با جریمه کاهش سهمیه آرد نانوایی‌ها همراه است و به ضرر مردم تمام می‌شود.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از گلستان، حمیدرضا مقیمی روز پنج‌شنبه بیان کرد: کارتخوان هوشمندی که از حدود ۱.۵ سال گذشته وارد نانوایی‌ها شد سهمیه نانوایی‌ها را تعیین می‌کند و هیچ شخصی در تعیین سهمیه‌ها دخالت ندارد.

وی ادامه داد: اگر یک نانوا حتی اگر تنها نانوای یک روستا باشد و معیارهای کارتخوان‌ مخصوص نانوایی‌ را رعایت نکند از سهمیه آرد او کم می‌شود، در واقع در این ماجرا با کاهش سهمیه به جای نانوا، مردم جریمه می‌شوند.

رئیس اتحادیه خبازان استان گلستان تاکید کرد: از سوی دیگر اگر یک نانوا دچار تخلف هم نشود و به دلیل بیماری و یا حتی فوت و یا قطعی آب و برق نتواند اقدام به پخت نان کند باز هم از سهمیه آن نانوایی کم می‌شود حال آنکه نانوا در این اتفاق غیرمنتظره نقشی نداشته است.

مقیمی با بیان اینکه مکاتبات زیادی با دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شده اما هنوز ایرادات مربوط به کارتخوان هوشمندی برطرف نشده است، تصریح کرد: از آنجایی که استان گلستان پایلوت طرح «کارتخوان هوشمند نانوایی» بود سهمیه استان براساس نیاز بهمن ماه محاسبه شده و با توجه به کم بودن سهمیه استان در این ماه، در حال حاضر استان نیاز به افزایش سهمیه دارد.

به گفته وی؛ اگر کارت‌هایی که برای خرید نان استفاده می‌شود تکرار شود کاهش سهمیه آرد را به دنبال دارد حال آنکه گاهی اوقات نانوا متوجه تکرار کارت بانکی نمی‌شود، همچنین برخی اقشار مانند کشاورزان متقاضی نان زیاد هستند اما نانوا نمی‌تواند بیش از میزان تعیین‌شده به مردم نان بدهد.

رییس اتحادیه خبازان گلستان خاطرنشان کرد: تعدادی از نانوایی‌ها در برخی محلات و یا روستاها تک‌نانوایی هستند و اگر اتفاقی بیفتد و مشمول جریمه کاهش سهمیه آرد شوند مردم ضرر می‌کنند.

مقیمی با اشاره به اینکه کارتخوان‌ها در این مدت حالت آزمون و خطا داشت و بسیاری از مردم و نانوایان را گله‌مند کرده است، افزود: هشت الی ۱۰ درصد قیمت‌ تمام‌شده نان از طریق یارانه است و مابقی از جیب نانوا کسر می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح کارتخوان هوشمند نانوایی‌ آنطور که باید موفق نبود، یادآور شد: ۳۱۵ نانوایی سوپرآزاد به استان گلستان اضافه شده و همین مسئله توانست صف‌های نانوایی را کم کند اما با ایرادات کارتخوان هوشمند، مردم گاهی اوقات از نان یارانه‌ای محروم می‌شوند.

خبرنگار: رضوان سادات حسینی مهر

انتهای خبر/

کد خبر: 1241422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =