بورسیه‌های تحصیلی برای داوطلبان کنکوری سراسری ۱۴۰۳

داوطلبان کنکور می توانند کدرشته‌های مربوط به دو نوع بورس صنعت و مشاغل و بورس دانش را در فرایند انتخاب رشته، انتخاب کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: داوطلبان کنکور سراسری می‌توانند کدرشته‌های مربوط به دو نوع بورس صنعت و مشاغل و نیز بورس دانش را در فرایند انتخاب رشته، انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید:

رتبه ۶ تجربی: تاثیر قطعی معدل در کنکور بی‌عدالتی است

هدف از بورس صنعت و مشاغل تربیت سرمایه‌های انسانی مؤثر و کارا بر اساس درخواست دستگاه‌های دولتی و غیردولتی است.در این طرح بورسیه دانشجو به دو صورت پذیرش از طریق کنکور سراسری و پذیرش حین تحصیل دانشجو انجام می‌شود.

طی توافقی که بین اداره کل بورس دستگاه / شرکت اعطا کننده بورس صورت می‌گیرد، دانشجویان در حین تحصیل، مقرری دریافت نموده و پس از دوران تحصیل با شرایطی که در قرارداد قید می‌شود. امکان اشتغال دردستگاه / شرکت اعطا کننده بورس را دارا می‌شوند.

در این طرح، دانشگاه به دانشجویان اجازه می‌دهد تا سقف مشخصی دروس اختیاری را با نظر دستگاه اعطا کننده بورس بگذرانند. همچنین، کارآموزی دانشجوی بورسیه در دستگاه بورس کننده سپری می‌شود و دانشجو مجاز است تا سقف ۵۰ ساعت در ماه با شرکت همکاری کند.

دراین طرح، ظرفیت دانشگاه‌های برتر کشور به جای تربیت نیرو برای دانشگاه‌های خارجی، در خدمت بنگاه‌های اقتصادی کشور قرار می‌گیرد و از طرفی دستگاه / شرکت اعطا کننده بورس نیز بهترین و نخبه ترین دانشجویان را جذب نموده که قطعاً در بهره‌وری بیشتر آن شرکت مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1241591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =