باید موکب‌ها را به مراکز دائمی فرهنگی برای ترویج مهدویت تبدیل کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین براتی گفت: مواکب می‌بایست از حالت موقتی خارج و تبدیل به مراکز دائمی برای ترویج مهدویت و فراهم آوردن مقدمات ظهور امان زمان (عج) شود.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از اهواز، حجت الاسلام فرج‌الله براتی، معین رئیس دانشگاه در استان‌های خوزستان و ایلام در جلسه شورای هماهنگی معاونان فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد خوزستان که با حضور علی افروس، رئیس این دانشگاه و معاونان و مدیران فرهنگی و دانشجویی واحدها و مراکز دانشگاهی استان در واحد اهواز برگزار شد اظهار کرد: راه‌اندازی موکب در ایام اربعین حسینی توسط دانشگاه آزاد اسلامی در مرز شلمچه و چزابه از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته در این ایام بود.

وی عنوان کرد: قابلیت‌های دانشگاه در این خصوص بسیار بیشتر از این حد است که باید در سال‌های آتی مدنظر داشته باشیم.

حجت الاسلام براتی همچنین ضمن تجلیل از خدمت‌رسانی به زائرین اباعبدالله الحسین در این مواکب، پرداختن به مضامین و فرازهای زیارت‌نامه‌ها و دعاهای مربوط به این ایام و همچنین زمینه‌سازی برای عمل به آن‌ها را از جمله فعالیت‌های فرهنگی ارزشمند در ایام عزاداری امام حسین (ع) قلمداد کرد.

وی در همین راستا با اشاره به یکی از فرازهای زیارت اربعین، ضمن تبیین ارتباط میان اربعین و مهدویت، شهادت امام حسین (ع) را پس از دو واقعه‌ی بعثت پیامبر و غدیر خم، یکی از مراحل رشد، تکامل و تثبیت دین اسلام برشمرد که خود مقدمه‌ای بر ظهور امام زمان (عج) می‌باشد.

مسئول دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان همچنین مهم‌ترین کار فرهنگی در عصر حاضر را پیرامون مهدویت دانست و تأکید کرد: مواکب می‌بایست از حالت موقتی خارج و تبدیل به مراکز دائمی برای ترویج مهدویت و فراهم آوردن مقدمات ظهور امان زمان (عج) شود.

خبرنگار: مائده سعدی

انتهای خبر/

کد خبر: 1241635

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =