افتتاح طرح آبرسانی پایدار به ۷ روستای بخش"کوزران"

طرح آبرسانی مجتمع ۷ روستایی "قلعه سلیمان‌خان" در بخش کوزران کرمانشاه همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز از کرمانشاه، طرح آبرسانی مجتمع ۷ روستایی قلعه سلیمان‌خان در بخش کوزران کرمانشاه صبح امروز شنبه (۱۰ شهریور) با حضور استاندار کرمانشاه و همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

این طرح شامل عملیات حفر یک حلقه چاه عمیق با دبی ۲۰ لیتر در ثانیه، تجهیز و برق‌رسانی چاه و ایستگاه‌های پمپاژ ۲ باب، احداث ۲۶ کیلومتر خط انتقال و احداث ۵ باب مخزن با حجم ۴۵۰ مترمکعب بوده و برای آن ۲۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و محرومیت‌زدایی هزینه شده است.

این مراسم افتتاح در اقامتگاه بومگردی آکام در روستای چقاخزان بخش کوزران برگزار شد.

با اجرای طرح آبرسانی قلعه سلیمان خان، تنش آبی ۷ روستا با جمعیت ۱۲۰۰ نفری رفع شده است. این طرح توسط نوه یکی از جانبازان اهل روستای چغاقزان افتتاح شد.

در افتتاح طرح آبرسانی به مجتمع قلعه سلیمان خان، فضل‌اله رنجبر نماینده مردم کرمانشاه در مجلس، جانشین فرماندهی سپاه حضرت نبی اکرم(ص)، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، معاون فرماندار کرمانشاه و جمعی دیگر از مدیران و اقشار مختلف مردم روستای چغاقزان بخش کوزران حضور داشتند.

دولت شهید رئیسی طی سه سال گذشته به بیش از ۳۵۰ روستا و ۱۲ شهر استان کرمانشاه آبرسانی پایدار انجام داده که این آمار همچنان در حال افزایش است.

آبرسانی به حدود ۵۰۰ روستای دیگر استان هم در دست اقدام است که پیشرفت بیشتر آنها از ۲۰ تا ۹۰ درصد است.

انتهای خبر/

کد خبر: 1241645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =