اختصاص پنج میلیارد ریال برای تولید فیلم کوتاه

مسعود مرواری معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: تشکیل شورای پیچینگ و حمایت از تولید فیلم‌های کوتاه هنرمندان پس از وقفه ۱۰ ساله با تامین اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال نیز گام دیگری در این عرصه بود.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز خراسان شمالی، مسعود مرواری معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در گفت‌وگو با ایسکانیوز به فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه انجمن سینمای جوان و تحقق سه محور آموزش، تجهیز و استقرار انجمن سینمای جوان را از اقدامات انجام‌شده دانست و بیان کرد: با حمایت‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال شامل تجهیزات سینمایی، دوربین و ... خریداری شد و در اختیار انجمن قرار گرفت که این اتفاق خوشایند پس از ۱۰ سال انتظار رقم خورد.

وی شکل‌گیری دوره هفت ماهه فیلم‌سازی از دوره‌های معتبر در استان را از دیگر اتفاقات خوشایند ارزیابی کرد و افزود: تشکیل شورای پیچینگ و حمایت از تولید فیلم‌های کوتاه هنرمندان پس از وقفه ۱۰ ساله با تامین اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال نیز گام دیگری در این عرصه بود.

مرواری رفع مشکلات انجمن خوشنویسی و تجسمی و مجوز برگزاری ۶۳ نمایشگاه، برگزاری سوگواره ملی هنری عاشورا و سه دوره رویداد ایران روشن ویژه جوانان و نوجوانان عرصه تجسمی با نگاه جهاد تبیین، در کنار میزبانی سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان را از فعالیت‌های انجام‌شده در عرصه تجسمی اعلام کرد.

وی میزبانی دو دوره جشنواره تئاتر استان و فراهم کردن شرایط یکسان برای برخورداری هنرمندان برای اجرا و حمایت و اعزام گروه‌ها به جشنواره منطقه‌ای را از دیگر اقدامات انجام‌شده دانست و افزود: تلاش کردیم تا خلأ جشنواره تئاتر رضوی در استان را به‌گونه‌ای دیگر پر کنیم و با میزبانی بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی آیینی و سنتی، فضای پرنشاطی را در استان رقم زدیم.

خبرنگار: امیرعلی احمدی

انتهای خبر/

کد خبر: 1241722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =