گرایش رای‌ دهندگان آمریکایی به سمت کاملا هریس بیشتر شده است / خشم ترامپ نسبت به وضع موجود

آخرین نظرسنجی‌های انتخاباتی آمریکا نشان می‌دهد که گرایش رای دهندگان به سمت کاملا هریس و حزب دموکرات بیشتر شده و هریس در بین رأی دهندگان ثبت نام شده در هفت ایالت با 2 درصد از ترامپ پیشی گرفته است.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایسکانیوز، رقابت انتخاباتی در آمریکا بین کاملا هریس از حزب دموکرات و دونالد ترامپ از حزب جمهوری خواه همچنان در حال پیگیری است و به روزهای حساس خود رسیده است. از آنجا که بر اساس آمارهای کلی تقریبا یک سوم آمریکایی‌های واجد شرایط در انتخابات ریاست‌جمهوری رأی نمی‌دهند، هر تغییر کوچکی در نمودارها پیروزی بزرگی برای دو طرف محسوب می‌گردد و اکنون آمارهای روزهای پایانی ماه آگوست نشان دهنده تمایل شرکت کنندگان در نظرسنجی به سمت حزب دموکرات و کاملا هریس است.

بیشتر بخوانید:

رای مسلمان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چقدر اهمیت دارد؟

در نظرسنجی رویترز/ایپسوس که روز پنجشنبه گذشته منتشر شد و دارای 2 درصد خطا بود، نشان داد هریس در میان زنان و اسپانیایی‌ها مورد حمایت است. بر اساس این آمار هریس با 49 درصد از ترامپ با 36 درصد -13 درصد اختلاف- در میان رأی دهندگان زن و رأی دهندگان اسپانیایی تبار پیشی گرفته است.

همچنین آمارها نشان داد در چهار نظرسنجی رویترز/ایپسوس که در ماه ژوئیه انجام شد، هریس 9 امتیاز در میان زنان و 6 امتیاز در میان اسپانیایی‌ها برتری داشت و ترامپ که در میان رأی دهندگان سفیدپوست و مردان، هر دو با اختلاف مشابه در ماه ژوئیه، پیشتاز بود اکنون محبوبیت او در میان رأی دهندگان بدون مدرک دانشگاهی در آخرین نظرسنجی 7 امتیاز کاهش یافت.

همچنین حدود 73 درصد از رأی دهندگان ثبت نام شده دموکرات‌ها در نظرسنجی رویترز/ایپسوس گفتند که پس از ورود هریس به رقابت در ماه نوامبر، هیجان بیشتری برای رأی دادن دارند. همچنین در حالی که نظرسنجی ماه مارس رویترز/ایپسوس نشان داده بود که 61 درصد از پاسخ دهندگانی که قصد رأی دادن به بایدن را داشتند عمدتا برای متوقف کردن ترامپ این کار را انجام می‌دادند، اما در نظرسنجی آگوست 52 درصد از رأی دهندگان هریس به حمایت از او به عنوان یک نامزد رأی دادند تا دلیل دیگر یعنی مخالفت با ترامپ.

همچنین در نظر سنجی که بلومبرگ/مورنینگ کانسالت از هفت ایالت دارای کالج الکترال یعنی ویسکانسین، پنسیلوانیا، جورجیا، آریزونا، کارولینای شمالی، میشیگان و نوادا انجام داد، نشان داد که هریس در هر یک از این ایالت‌ها یا پیشتاز بوده یا با ترامپ برابری می‌کند. این نظرسنجی نشان داد که هریس در بین رأی دهندگان ثبت نام شده در هفت ایالت با 2 درصد از ترامپ پیشی گرفته و در میان رأی دهندگان احتمالی با یک امتیاز پیشی گرفته است.

این مورد باعث خشم کمپین ترامپ شد. زیرا این نظرسنجی نشان دهنده یک جهش بزرگ نسبت به آمار اخیر ترامپ با بایدن در ماه های آوریل و ژوئن است. بایدن در ماه آوریل در جورجیا 6 امتیاز و در اواخر ژوئن در نوادا و آریزونا با 5 امتیاز از ترامپ عقب‌تر بود. خشم ترامپ به این دلیل است که با کناره گیری بایدن، اکنون هم حزبی او یعنی کاملا هریس توانست این ضعف را برطرف سازد و ترامپ را تا اینجا شکست داده و رقابت تنگاتنگی را رقم زند.

خبرنگار: ماری ملکی

انتهای پیام/

کد خبر: 1241887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =