موکب «هادی» با توزیع ۸هزار پرس غذا در هرشب/ روحی: اربعین سال آینده در مسیر پیاده روی نجف به کربلا موکب را برپا می‌کنیم

جانشین موکب مردمی «هادی» گفت: برنامه داریم تا اگر قسمتمان بشود همین موکب و با همین دوستان خادم اربعین سال آینده در مسیر پیاده روی نجف به کربلا در خدمت زائرین سیدالشهدا باشیم.

یعقوب روحی جانشین موکب مردمی «هادی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز با عرض تسلیت رحلت پیامبر اسلام و شهادت امام رضا (ع) و همچنین امام حسن مجتبی (ع) با توجه به فعالیت های این موکب گفت: عده ای از جوانان محل به عشق اباعبدالله الحسین (ع) جمع شدند و این موکب را برای اولین سال راه اندازی کردند.

روحی ادامه داد: با توجه به اینکه این موکب اولین برپایی خود را تجربه می کند اما با استقبال چشمگیر مردم مواجه شده و در ایام شهادت پیامبر اسلام موکب هادی ۳شب یعنی از ۱۲ لغایت ۱۴ شهریور و از نماز مغرب و عشا تا ساعت ۱۲ بامداد برپا خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در روزهایی که موکب برپا است با اجرای برنامه های مختلف از قبیل مداحی، مرثیه سرایی، پذیرایی های گوناگون در خدمت مردم هستیم همچنین برپایی موکب نونهالان در کنار برنامه های اصلی قابل توجه است که در این موکب کودکان و نونهالان می توانند با شرکت در مسابقات فرهنگی از قبیل مسابقات دینی و قرآنی جوایز نفیسی دریافت نمایند.

جانشین موکب مردمی هادی ادامه داد: عمده نذوراتی که در این موکب توزیع می شود توسط همین جوانان محلی و خادمین موکب تامین می شود که ۵ شب در محرم و ۳ شب در ایام ۲۸ سفر این موکب برپا شد که محل اصلی موکب در تهران، میدان شهدا جلوی درب باشگاه صنعت برق برپاست و بنا داریم در همه مناسبت های مذهبی از قبیل ولادت و شهادت ائمه اطهار انشاالله موکب را در محل فعلی برپا کنیم.

روحی با بیان اینکه عده جوانان و خادمان موکب هادی با تجربه هستند افزود: این دوستان عمدتا در کربلا موکب مدیریت می کنند و همچنین در محله های مختلف تجربه مدیریت موکب دارند و این تجربه ها خوشبختانه امسال در موکب هادی تجمیع شد و بسیار اثرگذار بوده است.

وی تصریح کرد: شب ها حدود ۸ هزار پرس سالاد الویه، فلافل، بستنی، چای، سیب زمینی سرخ کرده توزیع میکنیم که به برکت اباعبدالله الحسین همه این موارد به همت جوانان محل و مردم تامین می شود.

جانشین موکب مردمی هادی در خصوص خادمان این موکب گفت: هرشب به تعداد خادمان موکب افزوده می شود و انقدر استقبال زیاد است که در حال ثبت نام هستیم و افراد در نوبت برای خادمی هستند که در مناسبتهای مختلف در ماه های آینده از ظرفیت این عزیزان استفاده خواهیم کرد.

وی در خصوص برنامه های آینده این موکب خاطرنشان کرد: برنامه داریم تا اگر قسمتمان بشود همین موکب و با همین دوستان خادم اربعین سال آینده در مسیر پیاده روی نجف به کربلا در خدمت زائرین سیدالشهدا باشیم.

وی در پایان در خصوص اسم موکب بیان داشت: ریشه نام هادی از هدایت گرفته شده و این اسم را چنین در نظر گرفتیم که انشاالله جوانان زیر این بیرق جمع شوند و در مسیر اهل بیت و ائمه اطهار قرار بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1241893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =