اهداف سفر پزشکیان به عراق + جزئیات

سفیر ایران در عراق در مصاحبه‌ای در خصوص اهداف سفر رئیس جمهور به عراق بیان کرد که تقویت روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی از جمله اهداف این سفر است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سفیر محمد کاظم آل صادق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در گفتگو با "رووداو" بیان کرد که سفر مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران به عراق با توجه به شرایط و تحولات منطقه و موضوع غزه و همچنین تقویت روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

پزشکیان: تیم اقتصادی ما هماهنگ است

آل صادق گفت: عراق کشور مهمی در منطقه است و در سیاست خارجی پزشکیان مورد توجه است، چرا که [رئیس‌جمهور ایران] اعلام کرد که در سیاست خارجی او کشورهای همسایه اهمیت زیادی دارند.

وی افزود: این سفر با امضای یادداشت‌های تفاهم که در راستای منافع دو کشور است، پایان خواهد یافت. همچنین یادداشت تفاهم‌هایی در رابطه با پرونده امنیتی وجود دارد.

سفیر ایران همچنین در خصوص سایر پرونده‌هایی که مورد بررسی خواهد کرد، گفت: مسئله اقتصادی یک پرونده مهم است و طرفین این مسئله را بررسی خواهند کرد. یادداشت‌های تفاهمی نیز در خصوص مسائل امنیتی وجود دارد و توافقات و یادداشت‌هایی بین مسئولان دو کشور امضا خواهد شد.

سفیر ایران همچنین در این گفتگو بیان کرد که رئیس جمهور ایران پس از سفر به بغداد و برگزاری دیدارهای رسمی، به عتبات عالیات سفر خواهد کرد و در صورت فراهم شدن شرایط احتمالا به بصره و اربیل نیز سفر کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1242138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =