آغاز نصب پلانتاریوم نجوم در خراسان شمالی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌شمالی گفت: این آسمان نمای دیجیتال با تامین ۲ و نیم میلیارد تومان اعتبار از دفتر مقام معطم رهبری در مرکز ۳ بجنورد آماده نصب شده است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، فرهاد آقابیگی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: این آسمان نمای دیجیتال با تامین ۲ و نیم میلیارد تومان اعتبار از دفتر مقام معطم رهبری در مرکز ۳ بجنورد آماده نصب شده است.

وی با بیان این که پلانتاریوم نجوم ساختمانی گنبدی شکل است که صندلی‌هایی در آن قرار می‌گیرد و کودکان و نوجوانان با استفاده از تجهیزات نصب شده به تماشای اجرام آسمانی می‌نشینند، اظهارداشت: این آسمان نمای دیجیتال ۳۵ تا ۴۰ نفر گنجایش دارد و دارای امکانات تخصصی و حرفه‌ای در حوزه نجوم است که در استان‌های همجوار نمونه آن وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: این آسمان نمای دیجیتالی تا مهرماه آماده بهره برداری می‌شود و در اختیار اعضای کودک و نوجوان قرار می‌گیرد.

آقابیگی با اشاره به این که اتفاقات خوبی در حوزه علمی و نجوم درکانون پرورش فکری استان در حال رخ دادن است، اظهار امیدواری کرد: فاز دوم این مجموعه که رصد خانه خورشیدی است با حمایت مسئولان به زودی آغاز شود تا کودکان و نوجوانان بتوانند از این امکانات به خوبی بهره مند شوند.

وی با توجه به این که فعالیت‌های نجوم در مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری استان قدمتی دیرینه دارد به فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف در این زمینه در راستای ارتقا سطح علمی کودکان و نوجوانان در حوزه نجوم اشاره و تصریح کرد: رصدهای شبانه در کانون و فعالیت انجمن‌های نجوم در مراکز در زمره اقداماتی است که در این حوزه در مراکز صورت می‌گیرد.

خبرنگار: متین لنگری

انتهای خبر/

کد خبر: 1242289

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =