ناوگان حمل‌ونقل عمومی قزوین نونوار می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین گفت: ۱۱۵ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافر این استان تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین؛ جواد حق‌لطفی اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده و برگزاری جلسات با صندوق کارآفرینی امید استان، اداره کل امور اقتصادی و دارایی و استانداری و همچنین متقاضیان دریافت تسهیلات، ۱۰۰ درصد تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در استان قزوین به‌صورت کامل پرداخت و کل بودجه تخصیصی جذب شد.

بنابر اعلام روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین، وی ادامه داد: تعداد طرح‌های مصوب استان قزوین ۲۴ مورد شامل ۶ فقره تسهیلات نوسازی مینی‌بوس و ۱۷ فقره اتوبوس بود که با اعلام صندوق کارآفرینی امید مبلغ تخصیصی به استان قزوین جهت این تعداد طرح ۱۱۵ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین ادامه داد: از مجموع تسهیلات پرداخت‌شده از سوی بانک، ۱۰۵ میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال مربوط به ناوگان اتوبوس و ۱۰ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال برای ناوگان مینی‌بوس بوده است.

وی گفت: تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ازجمله طرح‌های حمایتی دولت در قانون بودجه است که باهدف توسعه کسب‌وکارها و اشتغال‌زایی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود و ارائه آن در بخش حمل‌ونقل به‌منظور بهبود کیفیت حمل‌ونقل برون‌شهری و افزایش ظرفیت ترابری برای بازسازی و تعمیر ناوگان مسافری اتوبوس و مینی‌بوس انجام می‌شود.

حق‌لطفی در پایان اظهار کرد: در این طرح که در جهت رونق کسب‌وکار تصویب‌شده است دولت آورده خود را از محل منابع بودجه با اعتبارات برخی بانک‌های عامل و درواقع به‌صورت مشارکتی با عنوان تسهیلات یارانه دار به اشخاص حقیقی و حقوقی اعطا می‌کند.

خبرنگار: حدیثه کاظمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1242318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =