اثرگذاری مطلوب آموزش‌های از راه دور به آمایش سرزمینی نیازمند است

شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیر دولتی استان یزد با حضور محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش و پرورش استان و اعضای این شورا برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز از یزد، محمدصالح جوکار در شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی استان بیان کرد: اثرگذاری مطلوب آموزش‌های از راه دور به آمایش سرزمینی و منطبق بر بازار کار نیازمند است.

نماینده مردم شریف یزد،اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تامین مدیر برای مدارس غیردولتی با همکاری آموزش و پرورش بیان کرد:تعیین سقف شهریه مدارسی که به صورت آنلاین ارتباطی با سامانه ندارند در دستور کار است و مباحث امور مالیاتی این مدارس و مراکز نیز پیگیری می‌شود.

جوکار افزود:در موضوع مالیاتی 4 درصد از درآمدهای مدارس غیردولتی باید جهت هزینه در مناطق محروم به خزانه دولت واریز شود که ضروریست این موضوع از سوی مدیرکل امور مالیاتی استان پیگیری و در سقف مالیاتی مدارس لحاظ شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد:برای موسسات آموزشی راه دور سقف کلاس‌ها در رشته‌های مختلف با توجه به ابلاغ وزارت آموزش و پرورش در گرایش‌های تخصصی 50 نفر تعیین شده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان گفت:ضروریست آمایش سرزمینی در حوزه آموزش‌های از راه دور بسته به ضرورت‌های جامعه و نیاز کاری که در استان داریم انجام شود و نتایج آن مبنای توسعه رشته‌های آموزش از راه دور با تلفیق انگیزه، ذوق و سلیقه دانش آموزان قرار داده شود.

خبرنگار: علیرضا شفیعی

انتهای خبر/

کد خبر: 1242415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =