حجت الله صیدی رییس جدید سازمان بورس شد + سوابق

در جلسه فوق العاده امروز شورای عالی بورس، «حجت الله صیدی» به اتفاق آرا و با تایید وزیر امور اقتصاد و دارایی به عنوان رییس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار تعیین و جایگزین «مجید عشقی» شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به دنبال پذیرش استعفای «مجید عشقی»، رییس سابق سازمان بورس در تاریخ شنبه ۱۷ شهریور جلسه اضطراری شورای عالی بورس برگزار شد و مقرر شده بود امروز سه شنبه رییس جدید سازمان معرفی گردد.

بیشتر بخوانید:

کارمندان سازمان بورس چه میزان وام گرفته اند؟

امروز سه شنبه ۲۰ شهریور شورای عالی بورس و اوراق بهادار با حضور اعضاء و به ریاست عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل جلسه داد و در این جلسه «حجت الله صیدی» به عنوان گزینه نهایی ریاست سازمان بورس به شورا معرفی و به اتفاق آرا از سوی اعضا به عنوان رییس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار انتخاب شد.

لازم به ذکر است: عشقی در ۲۱ مهر سال ۱۴۰۰ به عنوان رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار انتخاب شد و با پایان یافتن دوره نخست ریاست خود بر این سازمان، در ۲۰ فروردین امسال برای دو سال و نیم دیگر در سمت خود ابقا شده بود.

حجت الله صیدی کیست؟

صیدی دکترای حسابداری خود را از دانشگاه علامه طباطبایی اخذ کرده و همچنین دارای مدارک حرفه‌ای Business Accountant و CIMA از انجمن حسابداران خبره انگلستان است.

او عمده فعالیت‌های خود را در بخش بانکی کشور مشغول به فعالیت بوده و در شرکت‌های سرمایه‌گذاری بورسی نیز انجام وظیفه کرده و دارای تجربیات ارزشمندی در این حوزه است.

سوابق علمی:

دکترای حسابداری از دانشگاه علامه طباطبایی
کارشناسی ارشد حسابداری از دانشگاه علامه طباطبایی
کارشناس حسابداری از دانشگاه علامه طباطبایی

سوابق اجرایی:

عضویت موظف در هیأت مدیره بانک صادرات ایران و معاون بین‌الملل
مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی
قائم‌مقام مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر
نایب رئیس هیأت‌مدیره شرکت ایران خودرو
سرپرست حسابرسی در مؤسسه حسابرسی بنیاد مستضعفان
مدیرعامل بانک صادرات ایران

کد خبر: 1242499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =