رشته شیمی دانشگاه آزاد بجنورد آماده پذیرش دانشجو

مدیر گروه رشته شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد گفت: ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی شیمی در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد هر ترم ۴۰ نفر می‌باشد و پذیرش در رشته شیمی بدون کنکور انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، محمد سعادتی مدیر گروه رشته شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در گفت‌وگو با ایسکانیوز گفت: هدف از تاسیس رشته شیمی در این واحد دانشگاهی تربیت دانش‌آموختگان توانمند در استان و تامین نیروی انسانی متخصص برای مشاغل مختلف (دبیری شیمی و علوم تجربی، کارشناس آزمایشگاه‌های شیمی و داروسازی و ...) می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی شیمی در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد هر ترم ۴۰ نفر می‌باشد و پذیرش در رشته شیمی بدون کنکور انجام می‌گیرد اظهار کرد: متقاضیان تحصیل در این رشته می‌توانند با مراجعه به واحد ثبت‌نام دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد درخواست خود را ثبت نمایند.

سعادتی اظهار کرد: رشته شیمی از جمله رشته‌های علوم پایه‌ای است که رابطه تنگاتنگی با کلیه شرکت‌های تولیدی در صنایع مختلف دارد. با توجه به نیاز مبرم به نیروهای مختصص در امر تحقیقات و کنترل فرآیندها در شرکت‌های تولیدی مواد شیمیایی، همواره نیاز به فارغ‌التحصیل شیمی توانمند در آن‌ها برای پیشبرد اهداف کاملا مشهود است.

مدیرگروه رشته شیمی دانشگاه آزاد بجنورد افزود: استان خراسان شمالی علاوه بر نیاز به دبیر شیمی و علوم تجربی در آموزش و پرورش، با توجه به وجود بالغ بر ۳۰۰ واحد تولیدی که عمده آنها به کارشناس شیمی نیاز دارند و همچنین به دلیل همجواری با شهر مشهد که دارای کارخانجات متعدد و مرتبط با شیمی و داروسازی می‌باشد، زمینه اشتغال خوبی برای فارغ‌التحصیلان رشته شیمی فراهم است.

سعادتی در ادامه از اقدامات برای حضور دانشجو در محیط کار گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در دانشگاه آزاد اسلامی طی سال‌های اخیر صورت پذیرفته، ایجاد "طرح پویش" می باشد. طرح پویش امکان اشتغال همزمان با تحصیل را فراهم نموده است. در این طرح دانشجویان همزمان با تحصیل، ۲ یا ۳ روز در هفته را در یکی از شرکت‌های متقاضی مشغول به کار می‌شوند و دستمزد آنها توسط شرکت به حساب دانشگاه واریز شده و به عنوان شهریه دانشجو لحاظ می گردد. دانشجویان شرکت کننده در این طرح تجربه مفید در محیط کاری را کسب کرده و پس از فارغ‌التحصیلی با آمادگی کامل وارد بازار کار می‌شوند. پس از فارغ التحصیلی، امکان استخدام در شرکت برای آنها وجود دارد.

محمد سعادتی در پایان خاطرنشان کرد: گروه شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد علاوه بر دارا بودن رشته شیمی محض در مقطع کارشناسی، تاکنون تنها دانشگاه در استان خراسان شمالی است که دارای رشته شیمی در مقطع کارشناسی ارشد می‌باشد و با وجود اعضای هیات علمی تمام وقت مجرب در این رشته و نیز تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز، از سال ۱۳۹۳ از طریق آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته در دو رشته شیمی‌آلی و فیتوشیمی دانشجو می‌پذیرد و پذیرای علاقه‌مندان به تحصیل در این رشته‌ها می‌باشد.

رشته شیمی دانشگاه آزاد بجنورد آماده پذیرش دانشجو

خبرنگار: فواد چاهی

انتهای خبر/

کد خبر: 1242575

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =