جشنواره تئاتر استان چهارمحال و بختیاری آبان‌ماه برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به انتشار فراخوان سی و ششمین جشنواره تئاتر استانی گفت: این جشنواره به عنوان با سابقه ترین رویداد هنری استان در بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی، آبان امسال برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، پیام احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به انتشار فراخوان سی و ششمین جشنواره تئاتر استانی گفت: این جشنواره به عنوان با سابقه ترین رویداد هنری استان در بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی، آبان امسال برگزار می‌شود.

وی افزود: موضوع نمایشنامه‌ها برای شرکت‌ در سی و ششمین جشنواره تئاتر استان آزاد است و متونی که با موضوعات بومی و با همراهی هنرمندان استانی تألیف شده باشد از اولویت انتخاب برای حضور در جشنواره برخوردار خواهد شد.

پیام احمدی با بیان اینکه در بخش ویژه جشنواره امسال، ارائه حمایت قرارگاه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای شهید آوینی دیده شده است، تصریح کرد: در این بخش نمایشنامه‌هایی که در ساختار تئاتر خیابانی و با موضوعات افزایش جمعیت، خدمات پیشرفت نظام، شهدای خدمت، مبارزه با استکبار جهانی، ارزش‌های دفاع مقدس و فلسطین و غزه تدوین شده باشند در فهرست حمایتی قرار می‌گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: به منظور تقویت ظرفیت‌ها و استعدادهای تئاتر استان، دو سوم ترکیب بازیگران آثار باید بومی باشد و تنها ملاک تأیید اجرای عمومی آثار نمایشی برای شرکت در سی و ششمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری و نیز حضور در جشنواره‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تئاتر فجر، درج اطلاعات آثار نمایشی در بازه زمانی اجرا در «درگاه تئاتر چهارمحال و بختیاری» با ذکر تاریخ اجرای‌ عمومی اثر است.

وی درباره چگونگی انتخاب آثار برای حضور در مرحله اصلی سی و ششمین جشنواره تئاتر استانی هم اظهار داشت: در بخش صحنه‌ای تا سقف هشت اثر و در بخش خیابانی تا سقف ۶ اثر انتخاب می‌شود.

احمدی با اشاره به اینکه ستاد برگزاری جشنواره به آثار انتخاب شده برای حضور در مرحله اصلی، کمک‌هزینه‌ای را پرداخت می‌کند، گفت: تولیدات نمایشی در طرح قرارگاه شهید آوینی می‌توانند متقاضی حضور در جشنواره باشند و کمک‌هزینه را از محل ویژه این طرح، دریافت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، آخرین‌مهلت ارسال متن و فرم درخواست حضور در جشنواره را ۱۵ مهر ۱۴۰۳ اعلام و تصریح کرد: مرحله بازبینی جشنواره به صورت حضوری و پنجم تا هشتم آبان برگزار می‌شود.

گفتنی است، به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌های تئاتر استان و فراهم کردن زمینه بیشتر حضور هنرمندان هنرهای نمایشی در جشنواره استانی، تقویت پایه‌های علمی و آموزشی هنرمندان و هنرجویان تئاتر، فراهم کردن زمینه‌های تعامل و تبادل افکار و اندیشه‌های علمی هنرمندان تئاتر استان با تکیه‌بر نقد منصفانه نمایش‌ها و استفاده از ظرفیت هنرهای نمایشی در راستای ارتقاء فرهنگ عمومی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه، از رویکردهای اصلی برگزاری جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان در سال ۱۴۰۲، هنرمندان ۱۹ گروه نمایشی متقاضی شرکت در این دوره از جشنواره بودند که پس از برگزاری مرحله بازبینی و رقابت ۱۰ گروه تئاتر راه‌یافته به مرحله اصلی، نمایش‌های «من هر وقت دیدمت داشتی می‌رفتی»، «عاشقانه، عامدانه، قاتلانه» و «تکرار» جواز حضور در بخش منطقه‌ای جشنواره تئاتر فجر را به دست آوردند.

خبرنگار: سمیه کریمی

انتهای پیام/

کد خبر: 1242617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =