بانوان، الگویی برای مقاومت و پایداری در دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز نیر الهامی در همایش روایت نقش‌آفرینی بانوان در هشت سال دفاع مقدس با تاکید بر نقش بی‌بدیل زنان در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: بانوان با تأسی از حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) توانستند نقش‌آفرینی کرده و اگر در پشت جبهه و به عنوان امدادگر حضور نداشند به فرموده امام راحل(ره)، انتهای جنگ قابل پیش‌بینی نبود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به فداکاری‌ها و ایثارگری‌های بانوان در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: شیرزن‌های کشورمان تا مرزی و شهادت پیش رفتند و اگر روحیه شهادت‌طلبی در کار نبود نتیجه جنگ معلوم نبود و امام خمینی(ره) بود. جایی فرمودند که من وقتی می‌بینم بانوان ما با عزم و اراده‌های قاطع در راه هدف حاضر به همه زحمات هستند اما شهادت مطمئن هستند که این راه به پیروزی منتهی می‌شود.

الهامی با تاکید بر نقش زنان در ایجاد روحیه جهادی در رزمندگان، افزودن: با وجود این که جنگ یک واقعیت خشن و مردانه است لازمه آن شجاعت بوده و بی‌تردید اگر رزمنده شجاعت باشد و دلیری نباشد این پیروزی محقق شد و این روحیه جنگی را مادران کرد. و همسران شهدا حاصل کرده اند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجانغربی در ادامه به نقش زنان در تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: زنان خود را در انقلاب اسلامی و یا در جنگ‌ها، بازتعریف کردند و نشان دادند که زنان منزوی شرقی و یا زن غربی. ملعبه اما نشان داد که می‌توان ماندند.

وی با اشاره به نسل جوان و دختران امروز، اظهار داشت: در زمان کنونی دختران جای پای مادران خود گذاشته شده و افتخارآفرینی می‌کنند و دوشادوش مردان، در جهت استیلای کشورمان تلاش می‌کنند.

خبرنگار: سامان رزمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1242652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =