آمادگی مدارس خراسان‌شمالی برای تحصیل ۱۹۴ هزار دانش آموز

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: ۱۹۴ هزار دانش آموز خراسان‌شمالی تحصیلات خود را در سال تحصیلی ۱۴۰۳ در ۲ هزار و ۶۰ مدرسه آغاز می‌کنند که از این تعداد ۱۸ هزار نفر دانش آموز پایه اول هستند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، ابوالقاسم اکبری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: با نگاه مثبت و حمایت استاندار و مدیران دستگاه‌های مرتبط، برنامه‌ ریزی و هماهنگی‌های لازم برای شروع سال تحصیلی جدید در حال انجام است و آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس را داریم.

وی در ادامه افزود: ستاد اجرایی طرح مهر استان با ۹ کارگروه اقدامات مربوط به آماده سازی و شروع مدارس برای آغاز سال تحصیلی را در دستور کار دارد.

اکبری با اشاره به رشد ۲ هزار نفری دانش آموزان نسبت به سال گذشته اظهار کرد: ۱۹۴ هزار دانش آموز استان تحصیلات خود را در سال تحصیلی ۱۴۰۳ در ۲ هزار و ۶۰ مدرسه آغاز می کنند که از این تعداد ۱۸ هزار نفر دانش آموز پایه اول و ۲۰ هزار نوآموز در مراکز کودکستانی دوره پیش دبستانی خود را سپری می کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته برای تجهیز مدارس استان بیش از ۲۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، بیان کرد: امسال نیز پروژه‌های آموزشی و عمرانی در استان آماده افتتاح است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اضافه کرد: امسال هزار و ۷۰۰ ردیف شغلی از طریق آزمون‌های استخدامی سراسری جذب شدن که از این تعداد ۳۳۰ نفر در مقطع ابتدایی،۳۷۳ نفر به عنوان نیروی کیفیت بخشی و مابقی در مقطع متوسطه و هنرستان‌ها جذب شدند و مشغول فعالیت می‌شوند.

وی ادامه داد: ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۳ با حضور دانش آموزان کلاس اولی زنگ شکوفه ها و ۱۷ مهرماه نیز همزمان با روز جهانی کودک، زنگ غنچه ها در ۴۱۱ کودکستان مجاز به صدا در می آید همچنین ۲۸ شهریورماه جشن جوانه ها با حضور دانش آموزان پایه هفتم در تمامی مدرسه های استان برگزار می‌گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: یکشنبه یکم مهرماه با نواختن زنگ مهر، مقاومت و ایثار در همه مدارس استان، سال تحصیلی جدید آغاز خواهد شد.

خبرنگار: علی کاوه

انتهای خبر/

کد خبر: 1242680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =