ایتالیا ابزار هوش مصنوعی را در مدارس آزمایش می‌کند

دولت ایتالیا در راستای از بین بردن شکاف مهارت‌های دیجیتال این کشور با سایر کشورهای اتحادیه اروپا، در سال تحصیلی جدید مدارس را به هوش مصنوعی مجهز کرده است.  

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ جوزپه والدیتارا، وزیر آموزش و پرورش ایتالیا، در آستانه بازگشایی مدارس گفت که نرم‌افزار هوش مصنوعی در 16 کلاس درس در چهار منطقه آزمایش می‌شود تا در صورت موفقیت‌آمیز بودن آن بعداد این طرح را در کل کشور گسترش دهد.

او گفت: ابزار هوش مصنوعی روی تبلت‌ها و کامپیوترهای کلاس درس به ‌عنوان دستیار مجازی عمل می‌کنند تا یادگیری را برای دانش‌آموزان آسان‌تر کند و به معلمان کمک کند تا روش‌هایی را برای آموزش سفارشی‌تر شناسایی کنند.

بر اساس گزارش آژانس آمار اتحادیه اروپا، یوروستات، ایتالیا یکی از بدترین نمرات مهارت‌های دیجیتال پایه را در 27 عضو اتحادیه اروپا دارد و فقط از لتونی، لهستان، بلغارستان و رومانی بهتر است.

فرانچسکا باستاگلی، رئیس پژوهش اندیشکده آموزشی، گفت: امیدواریم که این آزمایش به ما بگوید چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی لازم است تا ابزار هوش مصنوعی در مدارس فراگیر و مؤثر باشد. اما این تلاش‌ها در حالی است که وزیر آموزش و پرورش این کشور همچنین استفاده از تلفن همراه در کلاس‌های درس را حتی برای اهداف آموزشی ممنوع کرده است.

بر اساس مطالعات، تلاش‌های گذشته برای دیجیتالی کردن مدارس ایتالیا، از جمله در طول همه‌گیری کووید، تا حدودی به دلیل سن بالای کادر آموزشی با چالش‌های بسیاری همراه بوده است. بیش از نیمی از کادر آموزشی این کشور 50 سال یا بالاتر سن دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1242790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =