پذیرش ۴۰۰ دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه علامه‌طباطبایی/ به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی دانشجویان بین‌الملل هستیم

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: ما تلاش داریم تا فراتر از برنامه‌های آموزشی و تحصیلی، زمینه برنامه‌ریزی فرهنگی را برای دانشجویان غیرایرانی فراهم کنیم تا آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.

عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره جذب دانشجویان غیر ایرانی اظهار کرد: دانشگاه علامه طباطبایی در سال‌های اخیر تلاش بسیاری کرده تا ساختارهایی را برای تسهیل امور دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه ایجاد کنیم تا جذب مناسبی از آنان داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

پژوهش لازمه فعالیت‌های فرهنگی است/ اساتید نسبت به مسئولیت‌های فرهنگی بی‌تفاوت نباشند

وی با تاکید بر ایجاد نشاط و شوق در دانشجویان بین‌الملل در کشورمان بیان کرد: دانشگاه علامه طباطبایی قصد دارد تا با فراهم کردن شرایط مناسب، بسترهای جذب دانشجویان بین‌الملل را تسهیل کند. در این راستا از حدود ۶ ماه پیش، مرکز امور دانشجویان بین‌الملل را از سایر معاونت‌های دانشگاه مجزا کرده‌ایم تا تمام امور آموزشی، رفاهی، کنسولگری آنها در این مرکز انجام شود. در این صورت لازم نیست تا این دانشجویان برای انجام کارهای خود در معاونت‌های مختلف دانشگاه رفت و آمد داشته باشند.

معتمدی ادامه داد: یک مجموعه یا مرکز برای دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه علامه طباطبایی ایجاد کرده‌ایم تا آنان پس از ورود به دانشگاه در معاونت دانشجویی آموزشی و غیره به دنبال پیگیری کارهای خود باشد. این مرکز با عنوان مرکز بین‌الملل دانشگاه که امور از جمله امور کنسولی و اقامت را در این واحد برعهده دارد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: از سوی دیگر یکی از برنامه‌های که دانشگاه علامه طباطبایی به شدت دنبال اجرای آن است، دانشجوی غیر ایرانی بیشتری را جذب کنیم. اکنون تا حد زیادی این سیاست اجرایی شده است. البته ظرفیت دانشگاه علامه طباطبایی بیش از این تعداد دانشجوی غیر ایرانی است.

وی با بیان اینکه پذیرش دانشجویی غیرایرانی در دانشگاه علامه طباطبایی نسبت به سال‌های گذشته رشد چندین برابری داشته است، گفت: سال تحصیلی پیش رو حدود ۴۰۰ دانشجوی جدید به دانشجویان قبلی اضافه خواهند شد.

معتمدی اضافه کرد: دانشجویان غیر ایرانی بیشتر در مقاطع تحصیلات تکمیلی یعین دکتری و کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند. البته تعداد محدودی نیز در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: بیشتر دانشجویان بین‌الملل از کشور عراق، سوریه، افغانستان و پاکستان هستند. البته از کشورهای قاره آفریفا نیز دانشجویانی داریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعامل بسیار مناسبی بین دانشگاه علامه طباطبایی و دانشجویان غیر ایرانی برقرار است، اظهار کرد: در این راستا ما تلاش داریم تا فراتر از برنامه‌های آموزشی و تحصیلی، زمینه برنامه‌ریزی فرهنگی را برای آنان فراهم کنیم. این موضوع با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی دانشجویان غیر ایرانی انجام می‌شود. به عنوان مثال به آنان اجازه داده شده تا در اردوهای مختلف شرکت کرده و از شهرهای مختلف ایران بازدید داشته باشند یا در فعالیت‌ها فرهنگی مشارکت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1242792

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =