سومین جشنواره شعر علوی در دانشگاه آزاد مازندران برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران گفت: سومین جشنواره شعر علوی به میزبانی مازندران برگزار می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید عبدالله میرغیاثی؛ با بیان اینکه سومین جشنواره شعر علوی ازسلسله برنامه های چهارمین جشنواره امامت و مهدویت به میزبانی دانشگاه آزاد استان مازندران در واحد ساری برگزار می شود افزود: از پوستر این جشنواره طبق دستور العمل ابلاغی در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان رونمایی شد.

میرغیاثی ادامه داد: کمیته اجرایی جشنواره شعر علوی تشکیل و ماموریت‌ها تعریف و به اعضا اعلام شد.

وی با بیان اینکه علاقمندان در سه بخش؛دانشگاهیان،دانش آموزان و عموم مردم می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند اظهار داشت: در همه بخش ها جوایز ارزنده ای برای برگزیدگان در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه با توجه به موضوع جشنواره و محوریت آن، شاعران مازندرانی می توانند آثار شعری خود را به زبان مازنی با محوریت شعر علوی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند تصریح کرد: در نظر گرفتن مناسبت موضوعی و اقلیمی تاثیر خوبی در این جشنواره خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اختتامیه جشنواره شعر علوی در فاصله زمانی سیزده رجب تا نیمه شعبان برگزار خواهد شد افزود:بیستم دی ماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره است.

میرغیاثی به بخش دانش آموزی هم اشاره کرد و گفت: دانش آموزان مدارس سما، و سایر دانش آموزان کشور می توانند در جشنواره سراسری شعر علوی شرکت و استعدادهای خود را در این رویداد ادبی به نمایش بگذارند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه کانون های دانشجویی و دانشجویان در برگزاری جشنواره شعر علوی نقش مهمی ایفا می کنند اظهار داشت: بسیج دانشجویی و کانون های ادبی دانشگاه در این جشنواره مشارکت فعال خواهند داشت.

وی به بخش زیارت جامعه کبیره که محور ویژه چهارمین جشنواره امامت و مهدویت است اشاره و خاطرنشان کرد: جشنواره شعر علوی نیز با محوریت زیارت جامعه کبیره برگزار می شود و این زیارت می تواند الهام بخش اهالی ادبیات و شاعران در خلق آثار ادبی و شعری باشد.

گفتنی است؛ چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی وهنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می شود علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1242910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =