اسلامی: با گروسی دیدار خواهم کرد

رئیس سازمان انرژی اتمی در بدو ورود به وین به‌منظور شرکت در نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیان کرد که دیدار و گفت‌وگو با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و جمعی از مقامات هسته‌ای از اهداف مهم این سفر است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، هنگام ورود به وین به‌منظور حضور در شصت و هشتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد استقبال محسن نذیری اصل، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی در سازمان‌های بین‌المللی در وین و عباس باقرپور اردکانی، سفیر کشورمان در اتریش قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

اسلامی: مسیر جمهوری اسلامی ایران مسیر حق و مطابق با سنت الهی است

اسلامی در بدو ورود به وین با اشاره به برنامه‌های خود در این دوره از نشست سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اظهار کرد: فردا (دوشنبه ۲۶ شهریور) در اجلاس کنفرانس عمومی آژانس سخنرانی خواهم داشت که در آن ضمن اشاره به توانمندی‌ها و واقعیت اهداف صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، مواضع جمهوری اسلامی را بیان خواهم کرد.

وی افزود: در این سفر دیدارهای چندجانبه‌ای خواهیم داشت که نشست، دیدار و گفت‌وگو با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و جمعی از مقامات هسته‌ای و عالی‌رتبه کشورها در زمینه موضوعات هسته‌ای و همکاری‌های دوجانبه از اهداف مهم این سفر خواهد بود.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: برپایی غرفه صنعت هسته‌ای در نمایشگاه جانبی کنفرانس و برگزاری نشستی به‌مناسبت پنجاهمین سال تأسیس سازمان در مسیر به اشتراک گذاشتن مهم‌ترین تجربیات و دستاوردهای علمی و فناورانه کشورمان در این رویداد، یک اقدام مهم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ان‌شاء‌الله با همت و تلاش همکاران عزیزمان، اهداف و دستاوردهای ارزشمند و صلح‌آمیز صنعت هسته‌ای ایران برای جهانیان نمایان خواهد شد.

لازم به ذکر است به‌مناسبت پنجاهمین سال تأسیس سازمان انرژی اتمی ایران در بخش رویداد جانبی شصت و هشتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی؛ کارشناسان صنعت هسته‌ای کشورمان به معرفی و ارایه تجربیات، دستاوردها و توانمندی‌های ایران در حوزه ساخت نیروگاه اتمی، راکتورهای تحقیقاتی، چرخه سوخت، فناوری کاربرد پرتوها، ایزوتوپ‌های پایدار و آموزش نیروی انسانی متخصص می‌پردازند.

همچنین در نمایشگاه جانبی این کنفرانس، توانمندی‌های صنعت هسته‌ای کشورمان در حوزه‌های کاوش ربات، اپلیکیشن‌های ربات در صنعت هسته‌ای، تولید انرژی پاک و پایدار، محصولات رادیودارویی و صنعتی؛ سیستم‌های اندازه‌گیری هسته‌ای و نیز توانمندی‌های ایران در زمینه توسعه فناوری پلاسما در حوزه صنعت، محیط زیست، درمان و سلامت، امنیت غذایی و نیز اقدامات انجام‌شده در زمینه پسمانداری هسته‌ای توسط متخصصان و کارشناسان ایرانی به بازدیدکنندگان معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1242929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =