وزنه زدن کیانوش رستمی برای کوزوو غیرقانونی است؟

دبیر فدراسیون وزنه برداری توضیحاتی در خصوص نحوه حضور کیانوش رستمی در مسابقات جهانی زیر پرچم کشور کوزوو ارائه داد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، براساس لیست منتشر شده فدراسیون جهانی وزنه برداری کیانوش رستمی که قهرمانی جهان و المپیک را در کارنامه خود دارد قرار است در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی بحرین زیر پرچم کشور کوزوو وزنه بزند.

بیشتر بخوانید:

کیانوش رستمی زیر پرچم کوزوو رفت

وحید ربیعی دبیر فدراسیون وزنه برداری در گفت و گو با جماران، در خصوص اینکه آیا فدراسیون رضایت نامه کیانوش رستمی را صادر کرده یا خیر گفت: رستمی به فدراسیون درخواست رضایت نامه داد و زمان کیومرث هاشمی با وزارت ورزش هم صحبت کرد که خود وزارت از فدراسیون خواست ما درخواست را انتقال بدهیم که این کار را هم انجام دادیم. پاسخ دادند که رستمی باید با وزارت امور خارجه مکاتبه کند و رستمی کشوری که می‌خواهد برود و قراردادش تایید شود بعد ما رضایت نامه بدهیم. من تلفنی با کیانوش صحبت کردم و گفتم که باید تایید بگیرد بعد ما به وزارت اعلام کنیم که بقیه کارها را انجام بدهد که گفت خبر می‌دهم اما دیگر با رستمی صحبت نکردیم.

او افزود: روال کار همین است و تا خود وزارت ورزش نخواهد ما کاری انجام نمی‌دهیم؛ اینکه بعد از درخواست به وزارت کارِ کیانوش به نتیجه رسیده یا نه اطلاعی نداریم. حتی من یادم می‌آید وزارت ورزش به فدراسیون اعلام کرد اگر رستمی به عنوان مربی می‌خواهد برود هیچ مشکلی وجود ندارد اما اگر به عنوان ورزشکار بخواهد برود باید رضایت نامه دریافت کند که آن هم همان طور که گفتم مراحل باید طی شود چون این گونه نیست که ما بتوانیم مستقیم رضایت نامه بدهیم.

ربیعی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون بعد از اتفاقات رکوردگیری که منجر به دعوت نشدن رستمی به اردوی تیم ملی شد اقدامی برای حل مشکلات و بازگشت این ورزشکار انجام داد یا نه گفت: من آن زمان مربی تیم ملی بودم و چند ماه قبل از مسابقات عربستان نواب نصیر شلال با رستمی صحبت کرد که سرمربی تیم گفت من مشکلی با انفرادی تمرین کردن ندارم اما دو مورد را انجام بدهد که مورد اول دادن تست دوپینگ و دوم حضور در رکوردگیری است چون انتخاب ما بر اساس رکورد گیری صورت می گیرد. ۱۰ روز قبل از رکوردگیری به هیأت استان و خود کیانوش نامه رسمی ابلاغ کردیم که در فلان تاریخ رکوردگیری انجام می‌شود اما رستمی در آن چند روز هیچ تماسی نداشت و فقط یک ساعت مانده اطلاع داد که نمی‌تواند شرکت کند.ما چه تصمیمی باید می‌گرفتیم؟

دبیر فدراسیون وزنه برداری در پایان گفت: بعد از آن اتفاقات کیانوش رستمی اعلام کرد می‌خواهد تست دوپینگ بدهد و در مسابقات قطر هم وزنه بزند اما در رکوردگیری که در مسابقات لیگ برگزار شد ۱۰۰ کیلو یکضرب و ۱۲۰ کیلو دوضرب ثبت کرد و بعد از آن هم اقدامی برای بازگشت به اردو انجام نداد. کیانوش دوست ما است و هر زمان تماسی بگیرد پاسخ گو هستیم و خصومت شخصی نداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1242936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =