چمران: جمع کردن سنگ فرش خیابان‌ها به صرفه نیست

رییس شورای شهر تهران گفت: تلاش زیادی شده که اغذیه‌فروشان گذر ۳۰ تیر جمع آوری شدند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ مهدی چمران در ابتدای دویست و شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز تعیین حسابرسان سال ۱۴۰۳ انجام خواهد شد. امیدواریم گزارشات به موقع ارائه و در صحن قرائت شود. این اولین بار است که گزارشات حسابرسی به موقع قرائت می‌شود و مجموعه‌ها می‌توانند تکالیف را در همان زمان انجام دهند و به سالهای بعد موکول نکنند.

بیشتر بخوانید:

توضیحات چمران درباره ساخت و ساز در بوستان ولایت

وی افزود: تعداد زیادی از شهروندان در نوبت تعیین تکلیف پلاک‌های ثبتی خود جهت باغ و غیر باغ بودن هستند لذا با توجه به این موضوع تعداد زیادی از پرونده باغات امروز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در خصوص اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس در رابطه با عدم نظارت شورا بر عملکرد شهردار با اعلام اینکه دقیق‌ترین کار برای نظارت حسابرسی است و ما تمام مسائل ریز و درشت مالی را می‌بینیم تاکید کرد: حسابرس بر اساس وظیفه خود تمام موارد را مطرح می‌کند. علاوه بر این اعضا به صورت نقدکننده جدی مسائل مربوط به شهردار را بررسی می‌کنند و تذکر می‌دهند و تذکرات را به سوال تبدیل می‌کنند. دوستانی که صحبت می‌کنند باید مباحث را اثبات کنند.

وی افزود: ما در دستور قرار دادیم که شهردار در مورد مسکن توضیح دهد؛ چه سوال مطرح شده باشد و چه نشده باشد.

چمران با بیان اینکه جمع کردن سنگ فرش خیابان‌ها در حال حاضر به صرفه نیست تاکید کرد: ما گفتیم چهارراه‌ها و میادینی که نیاز است خودروها سرعت کمتری داشته باشند سنگ فرش ایجاد شود. امروز کندن این سنگ‌ها کار ضروری نیست.

وی ادامه داد: فعالیت در هتل ولنجک عمرانی نیست و متاسفانه مواردی که مطرح شد درست نیست. قرار شد کمیسیون ماده ۵ مجددا رای دهند که همه رای مثبت دادند. باید در شورای عالی معماری و شهرسازی نیز این موضوع از سر گرفته شود.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه تغییر کاربری خیابان‌ها باید در شورا تصویب شود گفت: هیئت انطباق فرمانداری در گذشته طرح تغییر کاربری تعدادی از خیابان‌ها را رد کرد و شورا مصوبه خود را پس گرفت. تلاش زیادی شده که اغذیه‌فروشان گذر ۳۰ تیر جمع آوری شدند و درست نیست که با یک پیمانکار جدید اغذیه فروشان دوباره مستقر شوند و بگویند قرار نیست بوی غذا به بوستان‌ها برسد. حق ندارند این کار را انجام دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1243110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =