بازگشت صهیونیست‌ها به شمال با موافقت کابینه نتانیاهو

همزمان با موافقت کابینه وزیران رژیم اسرائیل با توسعه اهداف جنگ در شمال و بازگرداندن ده‌ها هزار صهیونیست فراری به خانه‌های خود در شمال فلسطین، اسرائیل هیوم نوشت که نتانیاهو به فرمانده شمالی ارتش دستور داده منطقه حائل در جنوب لبنان را اشغال کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، رسانه‌های رژیم اسرائیل گزارش دادند که کابینه وزیران این رژیم به ریاست «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر صهیونیست شب گذشته تشکیل جلسه داده و با بازگرداندن صهیونیست‌های فراری از شمال به خانه‌هایشان موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید:

لفاظی نتانیاهو علیه ایران پس از عملیات در مرز اردن و اراضی اشغالی

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اسرائیل بامداد امروز گزارش داد که شورای سیاسی و امنیتی این رژیم با اهداف تعیین شده جنگ موافقت کرده تا شامل بازگرداندن صهیونیست‌های ساکن شمال اراضی اشغالی به خانه‌هایشان شود.

رسانه‌های عبری این اقدام کابینه نتانیاهو را توسعه اهداف جنگ قلمداد کردند و نوشتند که بازگرداندن این صهیونیست‌ها که بیش از ۱۰۰ هزار نفر می‌شود، به یکی از اهداف جنگ تبدیل شده است.

این تصمیم صهیونیست‌ها بر خلاف هشدارهای آمریکا مبنی بر کاهش تنش به منظور دست یابی به توافقی برای تبادل اسرا و توقف جنگ است که آمریکایی‌ها بیم آن دارند که گسترش دایره جنگ، تأثیر سلبی بر روند انتخابات به ویژه موقعیت نامزد دموکرات‌ها (کاملا هریس) داشته باشد.

روزنامه اسرائیل هیوم اسرائیل به نقل از منابع مطلع خود نوشت که از فرماندهی شمالی ارتش اسرائیل خواسته شده است که منطقه امنیتی عاری از سلاح واقع در جنوب لبنان را به اشغال خود درآورد.

رسانه‌های رژیم اسرائیل دیروز دوشنبه گزارش دادند که نتانیاهو تصمیم گرفته تا دوشنبه هفته بعد، «یوآو گالانت»، وزیر جنگ اسرائیل را از سمت خود برکنار کرده و «گدعون ساعر»، عضو کنست را به جای او بگذارد که بنا به ادعای برخی رسانه‌های عبری، ساره نتیانیاهو، زن نخست وزیر اسرائیل مخالف ساعر است. آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسبق اسرائیل این اقدام را نه امنیتی بلکه سیاسی دانست.

نتانیاهو قصد تشدید تنش و گسترش جنگ در شمال دارد تا جنگ غزه ادامه پیدا کرده و به انتخابات و بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کشانده شود، به این امید که ترامپ در این انتخابات پیروز شده و او را از باتلاقی که گرفتار شده است، نجات دهد و بتواند برای خود و رئیس جمهور احتمالی آمریکا دستاوردی درست کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1243127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =