تقابل تجار اسرائیلی با تصمیمات نتانیاهو / اوضاع اقتصادی رو به وخامت است

تصمیمات نتانیاهو برای ادامه جنگ و تلاش برای اخراج وزیر دفاع این کشور که از آتش‌بس استقبال می‌کند، موجب نگرانی تجار اسرائیلی شده و از نظر آنها در شرایط پیچیده کنونی اقدامات نخست وزیر در حال نابود کردن اقتصاد رژیم صهیونیستی است.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، بنیامین نتانیاهو قصد دارد تا وزیر دفاع فعلی اسرائیل را اخراج و فرد دیگری را جایگزین او کند. این موضوع نگرانی‌هایی را از سمت تجار اسرائیل موجب شده‌است. البته برکناری وزیر فعلی از ماه‌ها قبل هم مطرح بوده است.

به گزارش گاردین، نتانیاهو خواستار بر کناری یوآف گالانت -وزیر دفاع فعلی- است تا «گیدئون سار» که در حال حاضر یکی از اعضای اپوزیسیون و رهبر حزب امید نو است را جایگزین او کند. در عین حال این موضوع باعث شد تا تجار اسرائیل اعتراض خود را از این موضوع بیان کنند. رهبران تجاری رژیم صهیونیستی بر این باورند که در صورت اخراج گالانت، اسرائیل در مقابل دشمنانش ضعیف خواهد شد.

بیشنر بخوانید:

یمنی‌ها چراغ اول را روشن کردند / آغاز شمارش معکوس حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی

تفاوت گالانت و سار این است که سار در مورد توافق با حماس برای پایان دادن به جنگ در غزه انتقاد داشت، در حالی که گالانت برای آتش بس تلاش می‌کرد. همچنین گالانت هدف مکرر نتانیاهو برای «پیروزی کامل» را رد کرده است و خواستار یک طرح واضح تر پس از جنگ شده است که شامل منطقه تحت کنترل فلسطینیان نیز باشد.

حال این گروه تجار که شامل 200 تن از روسای بزرگترین شرکت‌های اسرائیلی هستند و بسیاری از کارگران بخش خصوصی در استخدام آنها هستند، معتقدند با برکناری گالانت در داخل تفرقه ایجاد خواهد شد. زیرا مواضع سار باعث می‌شود جنگ طولانی‌تر و در واقع ضررهای مالی بیشتر برای اسرائیل به وجود بیاید. آنها معتقدند نتانیاهو در زمان جنگ نباید خود را درگیر مسائل کوچک سیاسی کند.

نخست ‌وزیر بهتر از هرکسی می‌داند و همه شاخص‌های اقتصادی نیز ثابت می‌کنند که اسرائیل در حال بدتر شدن اوضاع اقتصادی و فرو رفتن در رکود عمیق است. اگر وزیر دفاع اخراج شود در واقع اوضاع داخلی پیچیده‌تری را در اسرائیل شاهد خواهیم بود.

نتانیاهو در واکنش به این سخنان مذاکره با سار را تکذیب کرد، هرچند به برنامه‌های خود برای گالانت نیز اشاره نکرد. شایان ذکر است که نتانیاهو قبل از این مدت نیز در مارس2023 قصد اخراج گالانت را داشت که با اعتراضات گسترده نتانیاهو از تصمیم خود منصرف شده بود.

خبرنگار: ماری ملکی

انتهای پیام/

کد خبر: 1243197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =