اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی جبران شکست‌های اخیر از حزب الله بود / هشدار اروپا و آمریکا به اسرائیل در خصوص حمله زمینی به لبنان

سیدرضا صدرالحسینی با اشاره به اینکه عملیات موفق اربعین حزب الله تاثیرات بسیار منفی بر اتمسفر سیاسی رژیم صهیونیستی ایجاد کرد، گفت: اسرائیل با هدف خروج از بن‌بست و انحراف افکار عمومی داخلی و همچنین جبران شکست‌های گذشته دست به اقدام تروریستی روز گذشته زد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، روز گذشته صفحه دیگری از جنایات رژیم صهیونیستی رقم خورد و در نتیجه اقدام سایبری رژیم و انفجار پیجرها تعدادی از شهروندان لبنانی شهید و زخمی شدند. این رویداد موجب شد که بسیاری از کشورهای منطقه اقدام تروریستی اسرائیل را محکوم کنند. گروه‌های مقاومت نیز ضمن اعلام همدردی با ملت لبنان آمادگی کامل خود را برای کمک به مجروحان و همچنین ورود به مرحله جدیدی از نبرد با رژیم صهیونیستی اعلام کردند. دکتر سیدرضا صدرالحسینی –کارشناس مسائل منطقه- در گفتگو با ایسکانیوز به تحلیل تحولات لبنان پرداخت.

بیشتر بخوانید:

احتمال برنامه‌ریزی یک عملیات ویژه علیه رژیم صهیونیستی

از نظر وی، اقدام تروریستی روز گذشته رژیم صهیونیستی در لبنان به دلیل بن‌بست راهبردی رژیم و در واکنش به عملیات موفق و پیچیده حزب الله موسوم به «عملیات اربعین» انجام شد که توانسته بود آسیب‌های جدی به مقر یگان سایبری 8200 اسرائیل وارد کند. لذا صهیونیست‌ها با هدف انحراف افکار عمومی از فشارهای موجود داخلی علیه نتانیاهو دست به این جنایت زدند تا اقدام شجاعانه و موثر حزب الله در عملیات اربعین را خنثی کنند.

این کارشناس منطقه با بیان اینکه موفقیت عملیات اربعین تاثیرات بسیار منفی بر اتمسفر سیاسی رژیم صهیونیستی ایجاد کرد، گفت: موفقیت عملیات مذکور فضای سیاسی، اقتصادی، امنیتی و ... در سرزمین‌های اشغالی را کاملا تحت تاثیر قرار داد و از همین رو، رژیم یک عملیات روانی و جوسازی با موضوع «حمله زمینی به لبنان» را آغاز کرد و عملیات تروریستی دیروز نیز باید در همین چارچوب تحلیل و تفسیر کرد.

صدرالحسینی در پاسخ به سوالی در مورد احتمال حمله زمینی به جنوب لبنان، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در این مقطع توان بازگشایی یک جبهه جدید زمینی -آن هم علیه حزب الله- را نخواهد داشت و عدم موفقیت رژیم در غزه، گذرگاه‌ها و خان یونس نشان می‌دهد که رژیم صرفا اقداماتش را معطوف به عملیات روانی کرده است. وی افزود: البته این به معنای تداوم حملات هوایی رژیم با استفاده از هواپیماهای اهدایی آمریکا نیست اما رژیم صهیونیستی و حامیانش پیامدهای مسئله عملیات زمینی را به خوبی می‌دانند و از همین رو، هم آمریکا و هم اروپایی‌ها نتانیاهو را از انجام عملیات زمینی برحذر داشته‌اند.

وی در خصوص اهمیت حمله موشکی نیروهای نظامی یمن به قلب تل‌آویو اظهار کرد: عملیات انصارالله نشان دهنده امکانات و ابزار جدید مقاومت در میادین مختلف است و اقدام ارتش ملی یمن رونمایی از یکی از توانمندی‌های مقاومت در جبهه یمن بود. صدرالحسینی با بیان اینکه پیام این حمله موشکی این بود که مقاومت می‌تواند از ابزار ناشناخته برای دشمن استفاده کند، خاطر نشان کرد: تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه یمن آورده‌ای برای آنها نخواهد داشت و مقاومت در برابر هر عملیات اسرائیل اقدامی مشابه و حتی بالاتر انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1243261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =