بورل انفجارهای لبنان را محکوم کرد

مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا بدون اشاره به عامل انفجارهای لبنان، این جنایت هولناک را محکوم کرد

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ جوسپ بورل روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد گفت: در پی سلسله انفجارهای دیروز در لبنان، با عبدالله بوحبیب وزیر امور خارجه لبنان تماس گرفتم و او در مورد انفجار تعداد زیادی دستگاه الکترونیکی در بسیاری از مناطق کشور توضیح داد.

بیشتر بخوانید:

پیجر چیست و چگونه منفجر می‌شود؟

وی افزود که بر اثر این حادثه، «هزاران نفر مجروح شدند، صدها نفر در وضعیت بحرانی هستند و فشار زیادی روی بیمارستان‌های لبنان است»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به خسارت‌های سنگین جنایت دیروز تصریح کرد: من این وضعیت را به شدت نگران کننده می دانم و فقط می توانم این حملات را که امنیت و ثبات لبنان را به خطر می اندازد و خطر تشدید تنش در منطقه را افزایش می دهد، محکوم کنم.

وی افزود: اتحادیه اروپا از همه طرف‌های ذی‌نفع می‌خواهد که از یک جنگ همه جانبه که پیامدهای سنگینی برای کل منطقه و فراتر از آن خواهد داشت، اجتناب کنند.

رژیم صهیونیستی دیروز سه‌شنبه در اقدامی جنایتکارانه تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام (پیجر) در لبنان را منفجر کرد. این دستگاه‌ها طبق بیانیه حزب الله لبنان توسط تعدادی از کارگران واحدها و مؤسسات مختلف حزب‌الله مورد استفاده قرار گرفته بود.

در بیانیه حزب‌الله آمده است: نهادهای ذی‌ربط در حزب‌الله در حال انجام تحقیقات گسترده امنیتی و علمی برای یافتن دلایل وقوع این انفجارهای همزمان هستند و خدمات پزشکی و بهداشتی نیز در تعدادی از بیمارستان‌های مناطق مختلف لبنان مشغول مداوای مجروحان هستند.

بر اساس گزارش‌ها، این جنایت هولناک، ۱۱ شهید و حدود ۳ هزار مجروح برجای گذاشته است. وزیر بهداشت لبنان ساعاتی پیش گفت: ممکن است مجبور شویم که برخی از مجروحان را به بیمارستان های تخصصی برای درمان به خارج از کشور منتقل کنیم.

سازمان ملل متحد دیروز در واکنش به این حادثه، بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ در منطقه تاکید کرد. استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل، در جمع خبرنگاران گفت که پیگیری تحولات از سوی سازمان ملل ادامه دارد و در حال حاضر اطلاعات دقیق‌تری از آنچه رسانه‌ها منتشر کرده‌اند در اختیار سازمان ملل قرار نگرفته است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1243322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =